۳۱ شهریور ۱۴۰۳

مخالفت نتانیاهو با تغییر عملیات نظامی در رفح

نتانیاهو پیشنهاد دادستانی نظامی مبنی بر تغییر فعالیت نظامی در رفح را به طور کامل رد کرد.

خبرگزاری کان روز جمعه گزارش داد در جلسه اضطراری که توسط نتانیاهو برگزار شد، دادستان ارشد نظامی، دستور دیوان دادگستری بین المللی را تشریح کرد و پیشنهاد داد که جنگ در رفح بررسی شود. این مقام خاطر نشان کرد که فشار بین المللی در حال افزایش است.

در جلسه اضطراری که توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، پس از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری در لاهه برای صدور دستور توقف درگیری در رفح برگزار شد، نتانیاهو پیشنهاد دادستان نظامی ارشد را برای بررسی چگونگی و تغییر عملیات نظامی رد کرد.

سرگرد یفت تومر یروشالمی در جلسه گفت‌وگو مفاهیم این دستور را توضیح داد و از نتانیاهو خواست تا سازگاری عملیات نظامی در رفح را با دستور دادگاه و اجرای آن بررسی کند. منابع مطلع گفتند که نتانیاهو آن را صراحتا رد کرده است.

دفتر نخست وزیر هنوز اظهار نظری نکرده است. سخنگوی ارتش اسرائیل نیز گفت: ما در مورد آنچه در مذاکرات محرمانه گفته شد اظهار نظر نخواهیم کرد.

مقامات ارشد اسرائیلی تاکید کردند که اسرائیل مجبور نیست عملیات نظامی در رفح را متوقف کند اما فشارها و انتقادات بین المللی بر آن پس از تصمیم دادگاه در حال افزایش است. در پایان رایزنی با نخست وزیر، تصمیم گرفته شد که یک اطلاعیه رسمی منتشر شود که شامل تعهد اسرائیل به دو نکته کلیدی تصمیم‌گیری شده توسط دیوان باشد اما اعلام نشود که اسرائیل این دستور را می‌پذیرد.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/753292

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش مقامات صهیونیستی به تصمیم دادگاه لاهه

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش تقاضا برای بسته‌های کمک معیشتی در اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *