۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تاثیر منفی طولانی شدن جنگ بر ارتش اسرائیل

ادامه دار شدن جنگ غزه کمبود سرباز و تضعیف ارتش اسرائیل را در پی داشته است.

اسرائیل بیش از هفت ماه است که شاهد تداوم جنگ در نوار غزه بوده که تاثیرات زیادی بر ارتش و سربازان این کشور گذاشته است.

روز جمعه، تحلیلگران نظامی به کمبود مهمات و تجهیزات نظامی و تعداد بالای سربازان مجروح و معلول اشاره کردند که بر روحیه آنها تأثیر منفی گذاشته است.

امیر راپاپورت، تحلیلگر نظامی، در گزارشی برای روزنامه ماکور ریشون، خاطرنشان کرد که تعداد تانک‌های ارتش اسرائیل در حال حاضر در مقایسه با ده سال پیش کمتر از نصف است که نشان‌دهنده کاهش قدرت نظامی است. از خط قرمزی که ستاد کل ترسیم کرده است.

وی تاکید کرد که تعداد زیادی از سربازان و افسران در جنگ کنونی کشته شده‌اند و بیش از 10000 سرباز معلول و تعداد زیادی از سربازان مبتلا به بیماری روانی هستند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از سربازان از علائم استرس پس از سانحه رنج می‌برند و موثرترین روش در حال حاضر گفت‌وگو با روانشناسان است که به صورت انبوه در پایگاه‌های ارتش اسرائیل در اطراف نوار غزه و گاه در مرز شمالی حضور دارند.

زوال جسمی و روانی سربازان و افسران و کمبود افسران میدانی یکی از بزرگ‌ترین مسائلی است که ارتش اسرائیل با آن مواجه است، زیرا سربازان بدون استراحت از نبرد با چالش‌های جسمی و روانی عظیمی روبرو هستند.

این وضعیت دشوار برای ارتش اسرائیل نشان‌دهنده بزرگی چالش‌های پیش روی اسرائیل است و نویسنده خواستار اندیشیدن در مورد استراتژی‌های جدید برای ارتقای توانایی‌های ارتش و حمایت از روحیه سربازانش با توجه به چالش‌های جاری این کشور است.

عاموس هارل، تحلیلگر نظامی در روزنامه هاآرتص گفت: جنگ غزه برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت بدون اینکه ارتش اسرائیل تحقیقات جنگ مرکزی را تکمیل کند و مقامات مرکزی مسئول اشتباهات در آن از ارتش استعفا کنند.

وی افزود: همه مقامات در مراحل اولیه به شکست‌ها اعتراف کردند و رئیس بخش اطلاعات نظامی استعفا کرد و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، با امتناع مطلق از پذیرش مسئولیت این شکست از همه همکارانش پیشی گرفت. نباید فراموش کرد که نمی‌توان برای همیشه در مورد مسئولیت در حد یک موضوع صحبت کرد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/371256

→ خواندن مطلب قبلی

دزدی شهرک نشینان از فلسطینیان

خواندن مطلب بعدی ←

گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل را متوقف کنید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *