۳۱ شهریور ۱۴۰۳

بهره‌جویی تبلیغاتی رژیم صهیونیستی از گروگان‌ها

عده‌ای از تاثیرگذاران (اینفلوئنسرها) و کمپانی‌های رژیم صهیونیستی از گروگان‌های آزاد شده و خانواده گروگان‌ها بهره‌جویی تبلیغاتی می‌کند.

پس‌ از عملیات طوفان‌ الاقصی، زنی به‌ نام مونتانا توکر، در بین تاثیرگذاران (اینفلوئنسرها) فضای مجازی، بیش‌ترین نقش را در راستای حمایت از رژیم‌صهیونیستی ایفا کرد.

توکر که 9 میلیون دنبال‌کننده در نرم‌ افزار تیک تاک و بیش‌ از 3 میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد، تصاویری از حملات حماس و اردوگاه آشویتس منتشر می‌کند. وی در تجمعات سخنرانی می‌کند و سعی می‌کند تا در اعتراضات دانشگاه‌ها با مردم مصاحبه کند. همچنین در مراسم  جایزه گرمی (شناسایی دستاوردهای صنعت موسیقی) ماه فوریه، ربانی زرد بر لباس توکر الصاق شده بود که جمله‌ای با مضموم آنها را به خانه برگردانید، بر آن نقش بسته بود.

با این حال، آخرین تلاش توکر برای حمایت از گروگان‌های اسرائیل منجر به ایجاد تفرقه در بین طرفداران اسرائیلی وی شد. او در یک ویدئو با نمایش گذاشتن داستان زنی که همسرش در اسارت به سر می‌برد، محصولات مراقبت پوستی را تبلیغ کرد.

او در توضیحات (کپشن) این پست تبلیغاتی نوشت: راز و احد سه دختر زیبا دارند که آنها برای بازگرداندن پدرشان و مراقبت از مادرشان هرکاری انجام دادند. همچنین در ادامه توضیحات، با نام‌ بردن از یک برند نوشت: این تنها یک برند مراقبت از پوست باورنکردنی، تمیز و اسرائیلی نیست بلکه مورد علاقه راز نیز هست.

برخی‌ از دنبال کنندگان توکر پس‌ از انتشار این ویدئوی تبلیغاتی و با یادآوری تلاش‌های او برای افزایش آگاهی از وضعیت اسیران و همچنین حسن نیت برند مراقبت از پوست در این تبلیغ، تمجید کردند. با این حال برخی دیگر او را به خاطر سوء استفاده از داستان یک خانواده آسیب دیده برای تبلیغ یک برند محصولات آرایشی و مراقبت پوستی مورد سرزنش قرار دادند.

آرسن اوستروفسکی، وکیل حقوق بشر و مدافع اسرائیل در واکنش به پست توکر در X نوشت: حقیقتا این کار زننده و از سر بی‌وجدانی است. شرم نداری؟

گفتنی است که از گروگان‌های آزاد شده نیز در جریان‌های تبلیغاتی بهره‌جویی می‌شود.

بن‌ امی در اواخر نوامبر و در جریان آتش‌بس آزاد شد. درحالی‌که همچنان شوهرش در اسارت بسر می‌برد، ویدئویی از وی منتشر می‌شود.

در این ویدئو امی می‌گوید: ما خیلی دلتنگ او هستیم، خیلی تلاش می‌کنیم تا او را برگردانیم و امیدواریم که او همچنان خوب باشد. سپس نوبت به میکائل بنسادون، مدیر عامل برند مراقبت از پوست اسرائیلی Fré، که در کنار توکر نشسته است، می‌رسد. بنسدون می‌گوید: ما برای آزادی همه گروگان‌ها دعا می‌کنیم و این کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

بنسدون در ادامه توضیح می‌دهد: زمانی که راز در اسارت بود، دختر 27 ساله‌اش به نام یولی، با شرکت تماس گرفت و گفت که دوست دارد مادرش پس از بازگشت برخی از محصولات فری را دریافت کند. رئیس پشتیبانی مشتری ما این پیام را به من نشان داد. فکر می‌کنم می‌خواستم همه محصولات Fré را به تو بدهم.

توکر در ادامه می‌گوید: میلیون‌ها برند مراقبت پوستی وجود دارد، اما من فکر می‌کنم چیزی که یک برند را بسیار خاص می‌کند زمانی است که پشت آن یک داستان شخصی وجود داشته باشد. سپس بن امی را در آغوش می‌گیرد و می‌گوید: تو فوق العاده‌ای و برای من الهام‌بخش هستی. در پایان ویدیو، توکر اجازه می‌خواهد تا مقداری کرم از این برند را روی صورت بن امی بمالد.

یاکوف کاتز، سردبیر سابق خبرگزاری جرزالم پست در X نوشت: بعد از اینکه فکر کردید همه چیز را دیده‌اید، این ویدیو را تماشا کنید و ببینید که چگونه برخی از افراد و صاحبان برندها آنها را تحت فشار قرار می‌دهند و ظاهراً با سرمایه‌گذاری بر افرادی که به جهنم رفته‌اند و برگشته‌اند مشکلی ندارند.

به هرحال این پست، واکنش‌های مثبتی نیز در پی داشته است که در آن توکر به خاطر اشاره به گروگان‌ها تحسین می‌شود.

با این وجودکه Fré به درخواست JTA برای اظهار نظر پاسخ نداد اما تنها شرکتی نیست که محصولات خود را با گروگان‌ها تبلیغ می‌کند. برای مثال Wines on the Vine که یک فروشگاه اینترنتی شراب و پروژه صندوق نوآوری غیرانتفاعی اسرائیل، شراب‌هایی تولید کرده است که در آن چهره و زندگی‌نامه کوتاه گروگان‌های باقی‌مانده را به نام «Wines of Hope» نشان می‌دهد. به گفته این وب سایت، یک سوم سود به گروه حمایت از انجمن گروگان‌ها و خانواده‌های آنان اهدا خواهد شد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/diaspora/article-802589

→ خواندن مطلب قبلی

کاهش نیروهای ارتش اسرائیل در رفح

خواندن مطلب بعدی ←

مراسم آتش افروزی در مرون

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *