۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات و دستگیری معترضان در تل آویو

رسانه‌های اسرائیلی از تظاهرات چند هزار نفری در اراضی اشغالی خبر دادند.

هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه در تل آویو و چندین شهر دیگر تظاهرات کردند و خواستار برگزاری انتخابات فوری و معامله تبادل اسرا شدند.

در تل آویو، تقاطع کاپلان و مقر وزارت امنیت اسرائیل دو تظاهرات بزرگ برگزار شد و معترضان خواستار برگزاری انتخابات فوری و توافق برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی در غزه بودند. تظاهرات1

در جریان تظاهرات در تل آویو، درگیری بین تظاهرکنندگان و افسران پلیس اسرائیل رخ داد که منجر به دستگیری دو تظاهرکننده شد.

خانواده‌های اسرا و بازداشت‌شدگان اسرائیلی از دولت نتانیاهو خواستند که فوراً به مذاکرات بازگردد و توافقی را که ارتش را به عقب برگرداند، منعقد کند و هشدار دادند که زمان در حال تمام شدن است و این وضعیت نمی‌تواند ادامه یابد و بر لزوم بازگرداندن ربوده‌شدگان تأکید کردند.

در قیصریه، هزاران نفر در نزدیکی خانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تظاهرات کردند، جایی که پلیس حضور خود را در منطقه تقویت کرد.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی خواستار برکناری نتانیاهو و بازگرداندن زندانیان شدند و دولت را شکست خورده توصیف کردند. آنها شعار می‌دادند از قربانی کردن شهروندان و دروغ گفتن دست بردارید.

تظاهرات علاوه بر اورشلیم در رهووت، حیفا و سایر نقاط دیگر گسترش یافت.

در همین حال، یاییر لاپید، رئیس اپوزیسیون اسرائیل، تاکید کرد که دولت باید تصمیم فوری برای انعقاد قرارداد مبادله زندانیان بگیرد و خاطر نشان کرد: پسران و دختران ما یکی یکی در آنجا می‌میرند و ما نباید فرصت دیگری را از دست بدهیم. آنها را به خانه‌هایشان برگردان!

این اعتراضات در پی دیدار دیوید بارنیا، رئیس موساد، ویلیام بارنز، رئیس سازمان سیا و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در پاریس در روز جمعه برگزار شد.

به گزارش روزنامه هاآرتص، با وجود این تلاش‌ها، برآوردهای اسرائیل نشان می‌دهد که شانس دستیابی به توافق در این مرحله زیاد نیست.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه از مذاکرات در چارچوب کابینه امنیتی-سیاسی اسرائیل نوشت: پیشرفت در گفت‌وگوها، در صورت وقوع، به تدریج حاصل خواهد شد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/internal/protest-904070987/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

پایتخت اسرائیل بدبوتر می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

کاهش نیروهای ارتش اسرائیل در رفح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *