نتانیاهو: جنگ را متوقف نمی‌کنیم

کابینه جنگ تشکیل شد؛ نتانیاهو: جنگ را متوقف نخواهیم کرد.

پس از بازگشت رئیس موساد از نشست پاریس با سران سیا و دولت قطر، نتانیاهو و وزرا برای بحث در مورد جنگ در جنوب و شمال و از سرگیری تماس‌ها برای معامله گروگان‌ها گرد هم آمدند.

کابینه جنگ عصر روز یکشنبه برای بحث در مورد آغاز مذاکرات برای توافق و ادامه جنگ در نوار غزه با تاکید بر رفح، تشکیل جلسه داد. دقایقی قبل از جلسه استماع، دفتر نخست وزیری اعلام کرد: در حالی‌که نتانیاهو بارها به تیم مذاکره کننده دستور داده است تا ربوده‌شدگان ما را آزاد کنند، سینوار همچنان خواستار پایان جنگ، خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه و خروج از حماس است و باز هم نخست وزیر نتانیاهو به شدت با این کار ( توقف جنگ) مخالف است.

پیش از این، یک منبع مصری آگاه به CNN گفته بود که مذاکرات باید سه شنبه آینده از سر گرفته شود.

مقامات بلندپایه اسرائیل شب گذشته گفتند که در اورشلیم آماده گفت‌وگو در مورد آتش بس طولانی مدت در چارچوب یک توافق مهم هستند. مقامات ارشد در تیم مذاکره کننده افزودند: اختلافات بسیار زیادی وجود دارد ما در حال کار بر روی خط مشی‌های کلی جدید هستیم.

در همین حال دیوید بارنیا رئیس موساد صبح روز جمعه پس از دیداری که با رئیس سازمان سیا و نخست وزیر قطر داشت از پاریس بازگشت. این سه درباره طرحی برای اجازه دادن به پیشرفت برای آغاز مذاکرات مجدد برای آزادی ربوده شدگان بحث کردند.

در پایان این نشست اعلام شد که تصمیم گرفته شد طی هفته آینده مذاکرات بر اساس پیشنهادهای جدید به رهبری میانجیگران مصر و قطر  و با مشارکت فعال آمریکا آغاز شود.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/dazfy-904072687/?pid=7&cid=902992386

→ خواندن مطلب قبلی

حمله ارتش اسرائیل به اردوگاه آوارگان در رفح

خواندن مطلب بعدی ←

درخواست اتحادیه اروپا از اسرائیل برای اجرای دستور دادگاه لاهه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *