۳۰ شهریور ۱۴۰۳

امتناع خاخام اعظم از دست دادن با رئیس کنست

خاخام اعظم اورشلیم از دست دادن امیر اوهانا رئیس کنست خودداری کرد.

خاخام اعظم شلومو موشه از دست دادن با اوهانا رئیس کنست در مراسم تشییع جنازه به دلیل همجنس‌گرا بودن وی امتناع کرد.

خاخام اعظم اورشلیم شلومو موشه از دست دادن با امیر اوهانا رئیس کنست در مراسم تشییع جنازه کاپیتان اسرائیل یودکین در کوه هرتزل در اورشلیم در روز پنجشنبه به دلیل تمایلات جنسی اوهانا خودداری کرد.

به گفته منابع حاضر در صحنه، اوهانا دست خود را به سمت خاخام دراز کرد و خاخام رویش را برگرداند و دستش را روی چشمانش گذاشت تا «شمع اسرائیل» را بخواند. بعداً وقتی اوهانا برای سخنرانی دعوت شد، خاخام تشییع جنازه را ترک کرد.

منابع آگاه به جزئیات گفتند که پیش از این، دستیاران خاخام آمار شرکت او را مشروط به سخنرانی قبل از اوهانا کرده بودند تا او مجبور نباشد در حین صحبت اوهانا بماند. آنها ادعا کردند که به دلیل نقض این توافق، خاخام مراسم را ترک کرد.

در گذشته، خاخام اعظم شلومو موشه نیز به عنوان خاخام ارشد سفاردی اسرائیل خدمت می‌کرد. در سال‌های اخیر، او اغلب مخالفت خود را با جامعه دگرباشان در موارد متعدد ابراز کرده است.

در سال 2021، خاخام به این نکته اشاره کرد که همجنس گرایان از حیوانات بدتر هستند و گفت: آنها رژه نفرت انگیز خود را طوری برگزار می‌کنند که گویی به آن افتخار می‌کنند. شرم و ننگ بر شما! حیوانات اینگونه رفتار نمی‌کنند.

خاخام آمار در بیانیه‌ها و رفتار عمومی خود علیه جامعه دگرباشان جنسی سیاست متفاوتی از سایر رهبران خریدی که از جامعه دگرباشان جنسی حمایت نمی‌کنند اما از حملات و اعتراضات خودداری می‌کنند، نشان داد.

رئیس خانه آزاد اورشلیم در واکنش به اقدام خاخام گفت: زمان تعطیل کردن این نهاد پوسیده، بازگرداندن تاج به شکوه سابق و بازگرداندن یهودیت به یهودیان فرا رسیده است و شما، امیر رئیس کنست، با این تحقیر موافق نیستید. این فقط شما نیستید که تحقیر می‌شوید بلکه صدها هزار نفر از ما تحقیر می‌شود. وقت آن است که در مقابل آنها بایستید و بگویید بس است!

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-802528

→ خواندن مطلب قبلی

دو خطای استراتژیک اسرائیل در طول جنگ غزه

خواندن مطلب بعدی ←

گاردین: اتحاد در اسرائیل در حال فروپاشی است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *