۳۰ شهریور ۱۴۰۳

عزم اپوزیسیون رژیم صهیونیستی برای سرنگونی نتانیاهو

رهبران اپوزیسیون روز چهارشنبه در مورد سرنگونی دولت نتانیاهو گفت‌وگو کردند.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، رهبران احزاب اپوزیسیون اسرائیل توافق کردند روز چهارشنبه با یکدیگر دیدار کنند تا راه‌های سرنگونی دولت بنیامین نتانیاهو و تشکیل دولت دیگری را بررسی کنند.

شبکه 12 اسرائیل شامگاه دوشنبه گفت: رهبر مخالفان، رئیس حزب ییش آتید، یایر لاپید، رئیس حزب اسرائیل بیتنو آویگدور لیبرمن و گیدئون ساعار، رئیس حزب امید نو، عصر روز دوشنبه اعلام کرد که روز چهارشنبه برای گفت‌وگو در مورد هماهنگی اقدامات برای سرنگونی دولت با بکدیگر ملاقات خواهند کرد.

روزنامه اسرائیل هیوم نیز نوشت که لاپید، لیبرمن و ساعار تلاش خواهند کرد تا بنی گانتز وزیر کابینه جنگ را نیز با خود همراه کنند و او را حتی قبل از پایان مهلت تعیین شده برای ترک دولت تحت فشار قرار دهند.

گانتز تا 8 ژوئن به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو فرصت داد تا استراتژی روشنی برای جنگ و پیامدهای آن ایجاد کند در غیر این صورت از دولت خارج خواهد شد. روز دوشنبه، لیبرمن در جریان جلسه پارلمانی حزبش از رهبران اپوزیسیون خواست تا متحد شوند و یک اتاق جنگ مشترک برای تغییر دولت تشکیل دهند.

به گفته همین منبع، لیبرمن دو گزینه ارائه کرد: اول، یک دولت جایگزین در کنست و دیگری تاریخ مورد توافق برای برگزاری انتخابات زودهنگام.لیبرمن همچنین از نمایندگان حزب لیکود به رهبری نتانیاهو خواست که جدا شده و به او بپیوندند.

آخرین انتخابات پارلمانی اسرائیل در اول نوامبر 2022 بود که منجر به تشکیل دولتی به ریاست نتانیاهو از جناح راست مذهبی و ملی‌گرای افراطی اسرائیل شد که مقامات از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، آن را افراطی‌ترین دولت در تاریخ اسرائیل توصیف کردند.

فرض بر این است که اگر انتخابات زودهنگام برگزار نشود، انتخابات بعدی در اکتبر 2026 برگزار خواهد شد.

اپوزیسیون اسرائیل و طیف وسیعی از جامعه اسرائیل، نتانیاهو را به ناتوانی در دستیابی به اهداف جنگ غزه و طولانی کردن مدت آن برای حفظ بقای سیاسی خود متهم می‌کنند.

عصر دوشنبه، نتانیاهو در یک سخنرانی در کنست بر ادامه جنگ تاکید کرد. لاپید در سخنان خود در تریبون کنست در پاسخ به سخنان نتانیاهو گفت: چرا هنوز نخست وزیر هستید؟ چرا از مردم اسرائیل طلب بخشش نمی‌کنید و استعفا نمی‌کنید؟

وی خطاب به نتانیاهو افزود: شما به وظیفه خود عمل نکردید، شکست خوردید، شما یک نخست وزیر نامشروع هستید و این دولت نامشروع است.

 

لینک خبر: https://www.maannews.net/news/2118290.html

→ خواندن مطلب قبلی

اقدام تلافی جویانه اسرائیل علیه اسپانیا

خواندن مطلب بعدی ←

آخرین پیشنهاد اسرائیل برای معامله گروگان‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *