۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طرح سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های اسرائیل

طرح سرکوب اقدامات دانشجویان و اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های اسرائیل تصویب شد.

اتحادیه ملی دانشجویان اسرائیل طرحی برای مبارزه با اعتراضات ضد اسرائیلی و حامی فلسطین تصویب کرد. بر اساس این برنامه، همه انجمن‌ها موظف هستند علیه اساتید یا دانشجویانی که از فلسطین حمایت می‌کنند، اقدام کنند.

از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، تنش بین دانشجویان یهودی و عرب در مؤسسات آموزش عالی در سراسر اراضی اشغالی افزایش یافته است.

اخیرا به عنوان بخشی از فعالیت حمایت از فلسطین، دانشجویی از بخش عرب در کالج دیوید یلین در اورشلیم، سربازان ارتش اسرائیل را کودک‌کش توصیف کردند و حتی در اطراف تصویری از یک عکس حماس، تصویر قلب کشیدند و الله اکبر را به عربی نوشت.

جروزالم پست در مخالفت آشکار از این اقدام نوشت: این یک پدیده جدید نیست. قبلاً گزارش شده بود که در بیشتر مؤسسات آموزشی، پرونده‌ها به درستی رسیدگی نمی‌شود و دولت باید دانشجویان یا اساتیدی را که از فلسطین و حماس حمایت می‌کنند، اخراج کند.

به دنبال این رویدادها، سایت روزنامه معاریو گزارش داد که انتظار می‌رود اتحادیه دانشجویی طرحی برای مبارزه با حمایت از فلسطین و حماس در دانشگاه ایجاد کند.

طبق گزارش این روزنامه برخی انجمن‌های دانشجویی به این طرح رای مثبت دادند و تصویب شد، البته برخی به دلیل عدم تمایل به همکاری به آن رای منفی دادند.

این یک طرح جامع توسط انجمن ملی دانشجویان برای مبارزه با آنچه این روزنامه «تحریک» در دانشگاه‌ها خواند، تصویب شد. بر اساس این برنامه، همه انجمن‌ها علاوه بر اقدام علیه حامیان فلسطین متعهد شدند که خواستار اخراج اساتیدی یا دانشجویان حامی فلسطین از محوطه دانشگاه شوند.

انجمن‌های دانشجویی دانشگاه‌های تل آویو، دانشگاه عبری، دانشگاه بن گوریون، کالج اشکلون، کالج ساپیر، کالج آکادمیک تل آویو-یافو، لوینسکی-وینگیت و کالج گالیله غربی به این طرح رای مثبت دادند و انجمن دانشگاه‌های بار-ایلان، کالج آکادمیک تل های و کالج فناوری اورشلیم از رای دادن به این طرح خودداری کردند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-803892

→ خواندن مطلب قبلی

مخالفت اغلب صهیونیست‌ها با تشکیل کشور فلسطینی

خواندن مطلب بعدی ←

نقص سیستم آموزشی خریدی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *