۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله شدید گادی آیزنکوت به نتانیاهو

گادی آیزنکوت: نتانیاهو در امنیت و اقتصاد شکست خورده است.

گادی آیزنکوت، وزیر کابینه جنگ اسرائیل، در جریان شرکت در کنفرانسی درباره امنیت و امور استراتژیک که امروز چهارشنبه توسط کالج نتانیا برگزار شد، به شدت به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل حمله کرد.

آیزنکوت، نتانیاهو را متهم کرد که با شعارهایی که در مورد جنگ غزه سر می‌دهد، توهم دروغین می کارد و تاکید کرد که این یک شکست در سطوح امنیتی و اقتصادی است.

گادی آیزنکوت گفت: تعریف یک شعار جذاب مانند پیروزی مطلق، پیروزی آشکار در جنگ علیه تروریسم غیرممکن است.

وی در ابتدای سخنان خود چهار هدفی را که نتانیاهو برای دولت فعلی خود در زمان تحلیف خود تعیین کرده بود، مرور کرد که عبارتند از: محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، تلاش برای دستیابی به صلح با عربستان سعودی، حفظ اقتصاد، کاهش هزینه‌های زندگی، و بازگرداندن امنیت و حکومت (اقتدار دولتی).

او تاکید کرد که نتانیاهو در همه این اهداف به طرز فجیعی شکست خورد.

آیزنکوت توضیح داد: واقعیت این است که 3 تا 5 سال طول می‌کشد تا به ثبات قابل توجهی دست پیدا کنیم و بعد از آن سال‌های بیشتری برای تشکیل یک قدرت دیگر در نوار غزه، یک شعار توخالی در مورد بازیابی اسرای اسرائیلی در غزه است.

آیزنکوت افزود: نتانیاهو در زمینه امنیت و اقتصاد شکست خورده است؛ اخیراً ملاحظات سیاسی و سایر موارد در روند تصمیم گیری دخالت داشته است.

وی تاکید کرد: حماس نه تنها یک سازمان تروریستی، بلکه یک سازمان ایدئولوژیک است. حتی اگر امروز در غزه انتخابات برگزار کنند، پیروز خواهند شد.

لیکود در پاسخ به سخنان تند آیزنکوت گفت: گادی آیزنکوت و بنی گانتز به دنبال بهانه‌ای هستند تا جنگ را بدون دستیابی به اهدافش پایان دهند و در بحبوحه جنگ از دولت عقب نشینی کنند و به جای اینکه به دنبال پیروزی باشند، دولت را سرکوب می‌کنند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024

→ خواندن مطلب قبلی

اتحاد سه گانه با هدف سرنگونی نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

کنست علیه آنروا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *