۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتراف به جنون راهی برای فرار سربازان اسرائیل از جنگ

گزارش‌های اسرائیلی از اعتراف به جنون سربازان برای فرار از جنگ خبر می‌دهند.

روزنامه عبری یدیعوت آحارنوت فاش کرد تعدادی از سربازان با ادعای اینکه از بیماری‌های روانی و روحی رنج می‌برند از خدمت سربازی فرار می‌کنند.

این روزنامه نوشته است که تعدادی از سربازان برای فرار از خدمت سربازی به بهانه بیماری‌های روحی و روانی با کمک روانپزشکان و وکلا برای تسهیل امور خود در ازای دریافت پول، دست به کلاهبرداری و فساد می‌زنند.

تحقیقات انجام شده توسط این روزنامه تأیید کرد که گروهی از جوانان 18 ساله سالم وجود دارند که در گزارش‌های تهیه شده توسط روانپزشکان درباره وضعیت روحی هزاران نفر از کسانی که به خدمت سربازی یا ذخیره منصوب شده‌اند، برای کسب درآمد حتی در دوران جنگ دروغ می‌گویند.

به گفته یک مقام ارشد در کمیسیون مبارزه با فساد رژیم صهیونیستی: حدود 10 درصد از کسانی که از این خدمات بهره‌مند می‌شوند، به دلایل پزشکی و روانی از این خدمات معاف هستند که مطمئن نیستیم واقعا از مشکل روحی رنج می‌برند. وی افزود: مشکل ما در به دست آوردن شواهد است زیرا ما هیچ مدرکی بر خلاف نظر واقعی یک روانپزشک نداریم.

فرمانده یکی از تشکل‌های نظامی ارتش اشغالگر با اشاره به پزشکان و وکلایی که رشوه می‌گیرند، گفت: تا زمانی که مجوز خود را از کمیته‌های اخلاق حرفه‌ای پس نگیرند به شدت با آنها برخورد می‌کنیم.

این مقام ارتش خاطرنشان کرد که آنها اعتراف می‌کنند که دروغ گفته‌اند و حتی برخی از آنها از اینکه آن را آشکارا بگویند،خجالت نمی کشند.

رهبران ارتش اشغالگر بر ضرورت ایجاد تغییراتی در استخدام یهودیان مذهبی معروف به خریدیم از نظر اصلاح آزمون‌های تعیین شده برای ثبت نام آنها در صفوف ارتش، ایجاد پایگاه‌های آموزشی جدید و انطباق با آنها تاکید می‌کنند.

اداره پخش عبری گفت که یوآو گالانت، وزیر دفاع به کارمندان دفتر خود دستور داده است که با دفتر نخست وزیر اسرائیل در مورد قانون خدمت اجباری مربوط به خریدیم همکاری نکنند.

شایان ذکر است که موج فرار از خدمت سربازی با صدور رای دیوان عالی رژیم صهیونیستی مبنی بر لغو قانون معافیت خریدی‌ها و دانشجویان مدرسه دینی تورات از خدمت سربازی در ارتش اسرائیل افزایش یافت.

 

لینک خبر: https://www.maannews.net/news/2118439.html

→ خواندن مطلب قبلی

فرانسه آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین

خواندن مطلب بعدی ←

توهین رئیس امنیت ملی اسرائیل به خانواده گروگان‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *