۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تسلیح شهرک نشینان در کرانه باختری

کانال 7 عبری: هدف اسرائیل از توزیع سلاح، افزایش تسلیح شهرک نشینان در کرانه باختری است.

منابع رسانه‌های عبری فاش کردند که تصمیم رهبری ارتش اسرائیل برای توزیع تفنگ‌های خودکار بیشتر بین شهرک‌نشینان در کرانه باختری وجود دارد و این تفنگ‌ها دومین محموله‌ای خواهد بود که از 7 اکتبر سال گذشته بین شهرک‌نشینان توزیع می‌شود.

کانال 7 عبری به نقل از یکی از نمایندگان فرماندهی مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: سلاح برای ساکنانی که عضو لشکر ذخیره نیستند به منظور افزایش امنیت توزیع می‌شود.

در پایان سال گذشته، وزیر امنیت داخلی دولت اسرئیل، ایتامار بن گویر افراطی، کمپینی را برای تسلیح شهرک نشینان در کرانه باختری به بهانه حفاظت از حملات فلسطینی‌ها به راه انداخت.

از طریق این کمپین، سلاح بین ده‌ها هزار شهرک‌نشین و سربازان ذخیره ارتش اسرائیل توزیع شد و در حالی که بسیاری از نیروهای سیاسی اسرائیل در آن زمان نسبت به عواقب این اقدام و بی‌ثباتی هشدار دادند.

این شبکه عبری به نقل از زوی سوکوت، نماینده پارلمان اسرائیل از حزب افراطی صهیونیسم مذهبی گفت: تصمیم برای توزیع بیشتر تسلیحات در کرانه باختری مهم است و باعث افزایش احساس امنیت خواهد شد.

به گزارش این کانال، سوکوت از ساکنان شهرک‌هایی که می‌خواهند در دفاع از محل سکونت خود شرکت کنند، خواست تا درخواست حمل سلاح را ارائه کنند تا یک نیروی واکنش بزرگ دیگر اضافه شود.

آخرین آمار نشان می‌دهد که بیش از 15 فلسطینی بر اثر گلوله‌های شهرک نشینان از 7 اکتبر کشته شده‌اند. این ارقام همچنین نشان می‌دهد که شهرک نشینان بیش از 610 حمله در همین تاریخ انجام داده‌اند و 1222 فلسطینی از 19 جامعه گله داری در نتیجه مستقیم خشونت شهرک نشینان آواره شده‌اند.

در ژانویه گذشته، روزنامه هاآرتص گزارش داد که ارتش اسرائیل در حال بررسی گزینه تسلیح تیم های امنیتی غیرنظامی در شهرک‌های دورافتاده کرانه باختری یا نزدیک روستاهای فلسطینی با موشک‌های ضد تانک است تا آنها را قادر به دفاع از خود در برابر حملاتی کند که در این شهر رخ داده است.

تعداد شهرک نشینان در کرانه باختری و بیت المقدس حدود 720 هزار شهرک نشین تخمین زده می‌شود، در حالی که برآوردها حاکی از آن است که تعداد شهرک‌های کرانه باختری در ابتدای سال 2023 به حدود 176 شهرک و 186 پاسگاه شهرک سازی رسیده است.

در فوریه گذشته، دولت اسرائیل تأسیس بیش از 3300 واحد شهرک سازی در کرانه باختری را در بحبوحه انتقادهای بین المللی با تشدید جنگ نابودی در نوار غزه اعلام کرد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/639018

→ خواندن مطلب قبلی

سرکوب تظاهرات در حیفا

خواندن مطلب بعدی ←

اسحاق بریک: حماس از بین بردنی نیست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *