۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسحاق بریک: حماس از بین بردنی نیست

اسحاق بریک: ارتش اسرائیل درباره از بین بردن حماس دروغ می‌گوید.

سرهنگ اسحاق بریک، سرهنگ ذخیره ارتش اسرائیل، روز پنجشنبه گفت که ارتش اسرائیل با توهم پراکنی واقعیت را کتمان می‌کند و حقیقت را نمی‌گوید.

سرهنگ بریک در مصاحبه با رسانه‌های اسرائیلی با بیان اینکه ارتش قادر به سرنگونی جنبش حماس در غزه نخواهد بود، از ارتش خواست تا از جنگ فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که ما ارتش کوچکی هستیم که قادر به از بین بردن حماس نیستیم، اگر جنگی همه جانبه را آغاز کنیم، قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد و عملیات نظامی در رفح را یک اشتباه غم انگیز توصیف کرد.

سرهنگ ذخیره ارتش اسرائیل دلایل اعتقاد خود را به این امر برشمرد و گفت: ورود به رفح نه تنها به نفع ما نیست، بلکه یک اشتباه غم انگیز است که ما را از دنیا دور نگه داشته است. ما از صلح با مصر فاصله داریم و این ممکن است منجر به از دست دادن توانایی ما برای بازگرداندن زندانیان برای همیشه شود.

ارتش اسرائیل در 6 ماه مه در پاسخ به فشار وزرای راست افراطی اسرائیل، عملیات نظامی خود را در شهر رفح آغاز کرد، در حالی که نهادهای بین المللی هشدار دادند که ارتش اسرائیل در رفح قتل عام خواهد کرد.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی چندین بار چادرهای آوارگان را بمباران کردند که منجر به شهادت حداقل 42 شهید و صدها زخمی در غرب شهر رفح شد.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/05/30/1539348.html

→ خواندن مطلب قبلی

تسلیح شهرک نشینان در کرانه باختری

خواندن مطلب بعدی ←

درخواست هنیه برای رهبری یکپارچه فلسطین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *