۳۰ شهریور ۱۴۰۳

منع حضور اسرائیل در نمایشگاه دفاعی و امنیتی فرانسه

فرانسه شرکت‌های اسلحه سازی اسرائیل را از شرکت در نمایشگاه نظامی پاریس منع کرد.

وزارت دفاع فرانسه امروز اعلام کرد که شرکت‌های دفاعی اسرائیل را از شرکت در نمایشگاه Eurosatory برای صنایع دفاعی و امنیتی که قرار است در پاریس برگزار شود، منع کرده است.

این اقدام در پاسخ به امتناع اسرائیل از توقف عملیات نظامی خود در رفح، در جنوب نوار غزه است.

سخنگوی برگزارکنندگان نمایشگاه در بیانیه‌ای رسمی، لغو مشارکت شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه 2024 را تایید کرد و نشان داد که در رویدادی که قرار است در 17 ژوئن برگزار شود، غرفه‌ای برای صنایع دفاعی اسرائیل وجود نخواهد داشت.

انتظار می‌رفت 74 شرکت اسلحه سازی اسرائیلی در این نمایشگاه بین المللی برجسته شرکت کنند.مکرون

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پیشتر خشم خود را از حمله هوایی اسرائیل که منجر به کشته شدن 45 نفر در اردوگاهی در شهر رفح شد، ابراز و نارضایتی خود را از هدف قرار دادن غیرنظامیان ابراز کرد.

واکنش‌ها در اسرائیل

این تصمیم واکنش‌های خشمگینی را در اسرائیل برانگیخت و سازمان پخش اسرائیل به نقل از وزیر بنی گانتز گفت که در تماسی با گابریل آتال، نخست‌وزیر فرانسه، مخالفت خود را با این تصمیم ابراز کرد و آن را پاداش تروریسم توصیف کرد.

سایت اسرائیلی Walla این اقدام را ضربه بزرگی به صنایع دفاعی اسرائیل توصیف کرد.

تارنمای وای نت در پایان نوشت: منع حضور شرکت‌های اسرائیلی در این نمایشگاه در سایه تنش‌های بزرگ بین اسرائیل و فرانسه در شرایطی است که جنگ غزه به طور کلی و عملیات رفح به طور خاص ادامه دارد. هفته گذشته فرانسه حتی از تصمیم دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه که خواستار صدور حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت وزیر دفاع به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شده بود، حمایت کرد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/hkc6vbpvc

→ خواندن مطلب قبلی

بایدن پیشنهاد اسرائیل برای معامله را فاش کرد

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش حماس و نتانیاهو به پیشنهاد بایدن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *