۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نشست مصری-آمریکایی-اسرائیلی درباره گذرگاه رفح

خبرگزاری والا: کاخ سفید نشستی سه جانبه بین مقامات ارشد آمریکایی، مصری و اسرائیلی در قاهره برگزار خواهد کرد.

طبق یک منبع بلندپایه مصری، امروز یکشنبه نشستی سه جانبه بین مقامات مصری، اسرائیلی و آمریکایی در قاهره برگزار خواهد شد تا درباره راه اندازی مجدد گذرگاه رفح بین مصر و نوار غزه گفت‌وگو شود.

والا نیوز روز شنبه گزارش داد که مصر به همه طرف‌ها موضع قاطع و ثابت خود مبنی بر عدم گشایش گذرگاه رفح را تا زمانی که کنترل اسرائیل بر بخش فلسطینی آن باقی است، تأیید کرده است.

این کانال به نقل از یک منبع بلندپایه مصری که نامش فاش نشد، اضافه کرد که مصر طرف اسرائیلی را مسئول نتایج این بسته شدن و بدتر شدن شرایط انسانی در نوار غزه می‌داند و توضیح می‌دهد که مصر تلاش‌های فشرده‌ای برای بازگشت به مذاکرات آتش بس در غزه دارد.

این کانال به نقل از منابع خود اشاره کرد که قرار است امروز یکشنبه، نشست مصری، آمریکایی و اسرائیلی در قاهره برگزار شود تا درباره راه اندازی مجدد گذرگاه رفح با توجه به پایبندی مصر به عقب نشینی کامل اسرائیل از این گذرگاه گفت‌وگو شود.

به گزارش وب سایت والا، سه طرف در جریان نشست سه جانبه خود در قاهره تلاش خواهند کرد تا به توافقی در مورد طرحی برای تامین امنیت منطقه نوار مرزی بین مصر و نوار غزه دست یابند که ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که کنترل آن را بر عهده دارد.

در همین راستا گالانت وزیر دفاع اسرائیل روز گذشته با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا درباره بازگشایی گذرگاه رفح صحبت کرد. گالانت به آستین اطمینان داد که اسرائیل مخالف گشایش گذرگاه نیست اما با واگذاری مسئولیت به اعضای حماس یا عناصر مرتبط با این سازمان موافقت نخواهد کرد.

مقامات ارشد ارتش اسرائیل دیروز در یک نشست مطبوعاتی گفتند که ارتش اسرائیل بیشتر محور فیلادلفیا در سمت فلسطینی مرز بین نوار غزه و مصر را تصرف کرده است که این خشم مقامات مصری را برانگیخت.

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3667738

→ خواندن مطلب قبلی

سفر هیئت اسرائیلی به قاهره

خواندن مطلب بعدی ←

افول شرکت‌های نوپا و بخش فناوری رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *