۳۰ شهریور ۱۴۰۳

توقف خدمات آنروا در رفح

آنروا خدمات خود را در رفح به دلیل حمله اسرائیل متوقف کرد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز یکشنبه اعلام کرد که در نتیجه حملات مداوم اسرائیل، خدمات خود را در رفح در جنوب نوار غزه ارائه خواهد کرد.

این آژانس تایید کرد که بیش از یک میلیون نفر در جستجوی امنیت مجبور به ترک شهر شدند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس آنروا در پستی در “X” توضیح داد که تمام 36 مرکز پناهگاه در رفح اکنون خالی است و نگرانی خود را از عدم حمایت از غیرنظامیان تحت پرچم سازمان ملل ابراز کرد.

لازارینی با اشاره به اینکه آژانس مجبور شد خدمات بهداشتی در رفح را علاوه بر سایر خدمات حیاتی متوقف کند، تاکید کرد که UNRWA اکنون از خان یونس در جنوب نوار غزه که در حال حاضر حدود 1.7 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، کار می‌کند.

کمیسر کل افزود که آژانس علی‌رغم آسیب رساندن به تاسیسات خود، عملیات خود را در خان یونس از سر گرفته است و خاطرنشان کرد که حاشیه کمک‌های بشردوستانه در غزه در حال کاهش است و مقادیر بسیار محدودی از کمک‌ها طی سه هفته گذشته وارد غزه شده است.

از سوی دیگر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بیمارستان هلال امارات در رفح پس از تخلیه آن در 30 می، از کار افتاده است و خاطرنشان کرد که خدمات بهداشتی تقریباً در این شهر وجود نداشته و دسترسی به تنها بیمارستان صحرایی که فعالیت می‌کرد، وجود ندارد.

اسرائیل بیش از 8 ماه است که به جنگ غزه ادامه می‌دهد و ده‌ها هزار نفر کشته و زخمی شده‌اند که اکثر آنها زن و کودک هستند و زیرساخت‌های غیرنظامی را تخریب کرده‌اند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/371634

→ خواندن مطلب قبلی

انجمن گووراه خواستار تداوم جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

آتش سوزی در حوالی کنست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *