۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تماس تلفنی نتانیاهو با بن گویر

نتانیاهو عصر یکشنبه گفت‌وگوی تلفنی با بن گویر وزیر درباره پیشنهاد آتش بس بایدن داشت.

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو پیامی به بن گویر و اسموتریچ ارسال کرد که در آن گفت: برخلاف سخنان رئیس جمهور بایدن، هیچ بخشی در پیش نویس توافقنامه که شامل توقف جنگ باشد، وجود ندارد.

نتانیاهو اعلام کرد که امروز دوشنبه با رئیس حزب اوتزما یهودیت و وزیر امنیت ملی، دیدار و درباره توقف جنگ در غزه و تبادل اسرا بین اسرائیل و جنبش حماس گفت‌وگو خواهند کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نتانیاهو منتشر شد، آمده است که دیدار با بن گویر به منظور بررسی پیش نویس توافقی که در حال شکل گیری است، انجام می‌شود و پیامی به بن گویر ارسال شد مبنی بر اینکه بر خلاف اظهارات رئیس جمهور بایدن، هیچ بندی در پیش نویس توافقنامه که شامل توقف جنگ باشد، وجود ندارد.

نتانیاهو پیشتر با بزالل اسموتریچ، رئیس حزب صهیونیسم مذهبی و وزیر دارایی دیدار کرده بود. وی نیز تهدید کرده بود در صورت توقف جنگ غزه، دولت را سرنگون خواهد کرد و نتانیاهو به او اطلاع داد که این توافق شامل توقف جنگ نمی‌شود.

اسموتریچ افزود: ما با پایان دادن به جنگ قبل از نابودی حماس، با عقب‌نشینی ارتش اسرائیل و بازگشت غزه‌ها به شمال نوار غزه موافقت نخواهیم کرد.

بن گویر نیز شامگاه شنبه تهدید به انحلال دولت کرد و گفت: این معامله با جزئیاتی که امروز منتشر شد به معنای پایان جنگ و کنار گذاشتن نابودی حماس است و این یک معامله تحقیرآمیز، پیروزی برای تروریسم و تهدیدی امنیتی برای اسرائیل است.

به گفته روزنامه معاریو، اطرافیان نتانیاهو تهدیدهای بن گویر و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی را جدی می‌گیرند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1104050

→ خواندن مطلب قبلی

شهادت دو نوجوان فلسطینی

خواندن مطلب بعدی ←

تظاهرات خریدی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *