۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پنهان کردن متن پیش‌نویس توافق‌نامه از بن گویر

نتانیاهو اجازه نمی‌دهد ایتامار بن گویر متن پیش نویس توافق‌نامه را ببیند.

وزیر امنیت ملی، ایتامار بن گویر، در آغاز فراکسیون Otzma Yehudit به دلیل پنهان کردن متن توافق‌نامه به شدت به نخست وزیر حمله کرد.

ایتامار بن گویر، رئیس حزب Otzma Yehudit و وزیر امنیت ملی اسرائیل، روز دوشنبه گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مانع دیدن متن پیش نویس توافقنامه آتش بس و تبادل اسرا با حماس شده است.

بن گویر در اظهاراتی به خبرنگاران در کنست اشاره کرد که نتانیاهو در ابتدا موافقت کرد که به او اجازه دهد پیش نویس را ببیند اما پس از 24 ساعت تعلل و عدم اطمینان، این امر محقق نشد.

بن گویر گفت: آقای نخست وزیر، چه چیزی را پنهان می‌کنید؟

بن گویر افزود که تزاچی هانگبی، رئیس شورای امنیت ملی، در مورد برنامه‌های کاهش کابینه با وی صحبت کرده است، اما بن گویر تردید خود را ابراز کرده و می‌گوید: اگر توافقی صورت نگیرد، جنگ را تمام کن، چرا از نشان دادن پیش نویسی که قول داده بودی من آن را ببینم، خودداری می‌کنی.

بن گویر تهدید خود را تکرار کرد که حزب “Otzma Yehudit” در صورت امضای توافق، دولت را منحل خواهد کرد. وی جنگ را بدون از بین بردن حماس شکست کامل توصیف کرد. خانواده‌های گروگان‌ها بر سر بن گویر فریاد زدند و او را وزیر بزدل توصیف کردند.

نتانیاهو با بیانیه‌ای پاسخ داد: ما با روش‌های بسیاری برای بازگرداندن ربوده شدگان خود کار می‌کنیم، من همیشه به خانواده‌ها و رنج آنها فکر می‌کنم اما در طول این روند ما اهداف جنگ را حفظ کردیم، در درجه اول نابودی حماس، و اصرار داریم که هر دو هدف را تکمیل کنیم و این چیزی است که به اتفاق آرا در کابینه جنگ روی آن توافق کردیم.

پیش از این، نتانیاهو در جلسه کمیته روابط خارجی و امنیت کنست اعلام کرد: من برای توقف جنگ آماده نخواهم بود و آنچه رئیس جمهور ایالات متحده توصیف کرد، دقیق نیست.

وی افزود: جزئیات دیگری نیز وجود دارد که هنوز فاش نشده است. ما می‌توانیم 42 روز جنگ را متوقف کنیم تا افراد ربوده شده را بازگردانیم، اما از پیروزی مطلق دست نخواهیم کشید.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/639353

→ خواندن مطلب قبلی

گالانت: جنگ متوقف نخواهد شد

خواندن مطلب بعدی ←

کشته شدن چهار گروگان در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *