۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نامه هشدارآمیز دانشجویان دانشگاه تل آویو به نتانیاهو

دانشجویان دانشگاه تل آویو خطاب به نتانیاهو اعلام کردند که بدون قانون استخدام برابر فعالیت دانشگاه را مختل خواهند کرد.

اتحادیه دانشجویی دانشگاه تل‌آویو با توجه به بحث دادگاه عالی به نخست‌وزیر و وزرای دفاع و آموزش و پرورش هشدار دادند که عدم استخدام خریدی‌ها، بار مسئولیت آنها را افزایش می‌دهد و ادامه تحصیلی و ادغام ایشان در بازار کار را دشوارتر خواهد کرد.

اتحادیه دانشجویی زن و مرد در دانشگاه تل آویو هفته گذشته نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر فرستاد و به وی اطلاع داد که ادامه تصویب قانون سربازی اجباری که اکثریت مردم خریدی‌ها را از خدمت در ارتش اسرائیل معاف می‌کند، منجر به اقدامات اعتراضی مختلفی در محوطه دانشگاه از جمله تعطیلی کلاس‌ها خواهد شد.

در این نامه آمده است که قانون، روزهای ذخیره بیشتری را برای دانشجویان الزامی می‌کند که این امر باعث می‌شود آنها در تکمیل مدرک تحصیلی خود با مشکل مواجه شوند و فراتر از آن بر بازار کار تأثیر می‌گذارد که دانشجویان با مشکل مواجه خواهند شد.

دانشجویان در نامه خاطر نشان کردند که راه حل این وضعیت این است که قانون استخدام باید مسئولانه و عادلانه باشد به گونه‌ای که بار ذخایر را به طور مساوی تقسیم کند و درصد افراد ذخیره را افزایش دهد. نگران هستیم که بار سنگین ذخیره به دلیل کمبود نیروی انسانی منجر به وضعیت پوچ شود که در آن دانشجویان بین وظیفه و حق خود برای حفاظت از میهن و ساختن آینده حرفه‌ای خود یکی را انتخاب کنند.

در خاتمه آمده است: تا زمانی که قانون‌گذاری تبعیض‌آمیز و نابرابر فعلی در دستور کار باشد، از همه ابزار اعتراضی در اختیار خود برای برهم زدن روال روزمره دانشگاه و دولت تا اجرای عادلانه و طرح استخدام مسئولانه استفاده خواهیم کرد.

در این نامه آمده است: اعلام می‌کنیم تا زمانی که روند قانونگذاری ادامه دارد، اقدامات اعتراضی گسترده‌ای را تا توقف کامل قانون خدمت انجام خواهیم داد. وی افزود: قانون نظام وظیفه لطمات جبران‌ناپذیری به جمعیت دانشجو وارد می‌کند و از داده‌های ارتش و وزارت دفاع مشخص است که کمبود سرباز در ارتش وجود دارد.

رئیس انجمن در تل آویو، دانیل زیلبر، از دیگر انجمن‌های دانشجویی خواست تا به این مبارزه بپیوندند. وی در گفت‌وگو با وای نت افزود: ما در مسائل سیاسی دخالت نمی‌کنیم، اما قانون خدمت صرفا سیاسی نیست و به دانشجویان نیز مربوط می‌شود، ما هزینه این موضوع را در روزهای ذخیره می‌پردازیم. ما تا پایان راه خواهیم رفت، تا زمانی‌که اورشلیم متوجه شود که همه بخش‌ها باید به دولت خدمت کنند.

تارنمای وای نت مدعی شد که این انجمن در حال حاضر در تلاش است تا حرکاتی را که برنامه ریزی می‌کنند مخفی نگه دارد اما وای نت دریافته است که یکی از اقدامات احتمالی تظاهرات در مقابل کنست در روز دانشجو در اورشلیم در 18 ژوئن خواهد بود.

این نامه که خطاب به یوآو گالانت، وزیر دفاع و یوآو کیش، وزیر آموزش و پرورش نیز می‌باشد، دو روز پس از جلسه دادگاه عالی ارسال شد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/by7ewh3v0#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

اصلاحات جدید اسرائیل در توافق آتش بس

خواندن مطلب بعدی ←

آزاد سازی چهار گروگان اسرائیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *