۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ترس غرب از نفوذ افراطی‌ها در اسرائیل

هاآرتص از ترس غرب از نفوذ فزاینده راست افراطی در اسرائیل خبر داد.

هاآرتص امروز دوشنبه گزارش داد که کشورهای غربی پس از استعفای بنی گانتز، رهبر حزب اردوگاه دولتی و گادی آیزنکوت از نفوذ فزاینده راست افراطی در دولت بنیامین نتانیاهو هراسان شده‌اند.

روزنامه عبری «هاآرتص» به نقل از دیپلمات‌های غربی که نام و ملیت آنها را فاش نکرد، نوشت که استعفای گانتز نگرانی شدید دولت‌های طرفدار اسرائیل را در مورد گام‌های بعدی تل‌آویو در جنگ ایجاد می‌کند.

این دیپلمات‌ها ترس خود را ناشی از تفکر فزاینده عناصر افراطی در داخل دولت نتانیاهو پس از استعفای گانتز دانستند.

خروج گانتز، رئیس ائتلاف اردوگاه دولتی (12 نماینده)، به معنای برچیده شدن دولت نیست، زیرا نتانیاهو در زمان پیوستن به آن، قبلاً توسط 64 نماینده از 120 نماینده در کنست حمایت شده بود و دولت تا زمانی که از اعتماد حداقل 61 نماینده برخوردار باشد به کار خود ادامه می‌دهد.

در همین رابطه یک دیپلمات بین‌المللی به هاآرتص گفت: ما در مسائل سیاسی داخلی اسرائیل دخالت نمی‌کنیم، اما شکی نیست که همه دولت‌های غربی حامی اسرائیل متوجه شده‌اند که ادامه حمایت از آن دشوار خواهد بود.

وی افزود: حضور گانتز و آیزنکوت در مرکز تصمیم‌گیری از هفته اول جنگ به اسرائیل کمک کرد تا برخی از فشارهای بین‌المللی را که به آن وارد شده بود را دفع کند و کشورهای اروپایی را متقاعد کرد که موضع سخت‌تری در برابر آن اتخاذ نکنند.

در همین زمینه، هاآرتص به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، نوشت: همه دولت‌های مهم جهان غرب هیچ رابطه‌ای با وزیران راست افراطی بزالل اسموتریچ و ایتامار بن گویر ندارند و اکثر آنها به شدت با نتانیاهو و وزیران او مخالف هستند.

این دیپلمات آمریکایی نگرانی اصلی را در نفوذ بزرگی است که بن گویر و اسموتریچ در حال حاضر خواهند داشت و گفت: اینها افراد افراطی هستند، ما با آنها صحبت نمی‌کنیم.

این روزنامه خاطرنشان کرد که ترس از نفوذ فزاینده اسموتریچ و بن گویر در دولتی که شامل گانتز و آیزنکوت نمی‌شود، به چندین حوزه مربوط می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politi/2024-06-10/ty-article

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش خودکشی در میان سربازان اسرائیلی

خواندن مطلب بعدی ←

هاآرتص: تحریم، مشکلات اقتصادی اسرائیل را تشدید می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *