۳۰ شهریور ۱۴۰۳

استعفای گانتز فرصتی برای گسترش جنگ

اسموتریچ و بن گویر: استعفای گانتز فرصتی برای گسترش جنگ و تلاش علیه تشکیلات خودگردان فلسطین است.

سران احزاب راست افراطی در دولت اسرائیل، ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ، روز دوشنبه گفتند که استعفای گانتز و خروج اردوگاه دولتی از دولت فرصتی برای گسترش جنگ و تشدید اقدامات برای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین است.

اسموتریچ افزود که او امیدوار است که خروج گانتز و آیزنکوت این امکان را فراهم کند که به شیوه‌ای قاطع‌تر و مصمم‌تر علیه تشکیلات خودگردان فلسطینی که در پشت کارزار پیگرد قانونی دادگاه بین المللی دادگستری لاهه علیه نخست وزیر، وزیر و افسران ارشد ارتش اسرائیل است، اقدام شود.

اسموتریچ معتقد بود که دولت اکنون می‌تواند اقدامات اقتصادی تنبیهی بیشتری را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین اعمال کند، محدودیت‌های شهرک سازی در کرانه باختری را حذف کند، ترتیبات شهرک سازی جدید را تکمیل کند و ساخت و ساز فلسطینی‌ها را در مناطق باز که در واقع هدف آن تصرف زمین‌ها و ایجاد یک فلسطینی است را تخریب کند.

وی افزود: اکثریت قاطع مردم اسرائیل مخالف تشکیل کشور فلسطین هستند. اسموتریچ در پایان سخنرانی خود در پاسخ به حملات حزب الله به اسرائیل، خواستار حمله خونین به شمال شد.

اسموتریچ اتهامات جدیدی را علیه بنی گانتز رهبر اردوگاه ملی مطرح کرد و گفت برچیده شدن دولت وحدت ملی در طول جنگ کاملاً غیرقابل قبول بود.

اسموتریچ ، گانتز، آیزنکوت (وزیر دفاع اسرائیل) و هایلی تروپر (عضو کابینه امنیتی) را متهم کرد که ملاحظات شخصی و سیاسی را بر ملاحظات ملی ترجیح می‌دهند.

وی افزود: مسئولیت عدم مدیریت جنگ نیز بر عهده گانتز و آیزنکوت است که در دهه گذشته سمت‌های رهبری دستگاه امنیتی را بر عهده داشتند، در دولت جنگ شرکت داشتند و همه تصمیمات مربوط به آن را اتخاذ کردند.

ایتامار بن گویر، رئیس حزب اوتزما یهودیت، با تایید سخنان اسموتریچ گفت که دولت اکنون باید جنگ را گسترش دهد.

وی افزود: من فکر می‌کنم استعفای گانتز یک فرصت بسیار بزرگ است. این دولت عملیات مهمی انجام داد که دستاوردهای بسیار خوبی داشت و باید جنگ را با سرعت بیشتری گسترش دهد.

بن گویر درخواست خود را برای پیوستن به دولت جنگی که گانتز و گادی آیزنکوت دیروز ترک کردند، تکرار کرد و مدعی شد که این دو نفر در بسیاری از موارد چوبی در چرخ‌های ماشین جنگی گذاشته‌اند.

وی افزود: من فکر می‌کنم راه حل این است که ما وارد کابینه جنگ شویم و بتوانیم نفوذ بیشتری داشته باشیم و در واقع چیزهایی را که مردم اسرائیل می‌خواهند را هدایت کنیم.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/640063

→ خواندن مطلب قبلی

ممنوعیت تظاهرات علیه جنگ در حیفا

خواندن مطلب بعدی ←

دسته گلی برای گانتز

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *