۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تلاش وزیر فرهنگ اسرائیل برای نابودی کتابخانه‌های عمومی

اتحادیه کتابخانه‌های عمومی اسرائیل اعلام کرد که وزیر فرهنگ تلاش می‌کند ما را حذف کند.

انجمن کتابخانه‌های عمومی اسرائیل از میکی زوهار وزیر فرهنگ می‌خواهد که از کاهش بودجه در کتابخانه‌ها جلوگیری کند و هشدار داد که این امر منجر به تعطیلی ده‌ها کتابخانه عمومی می‌شود.

طبق گزارش کانال 14 عبری،‌ کمیته وزیران قانونگذاری لایحه‌ای را تصویب کرد که شامل کاهش قابل توجه بودجه کتابخانه است.

اتحادیه کتابخانه‌های عمومی هشدار داد: خسارت نامتناسب به کتابخانه‌های عمومی توسط کمیته وزیران قانونگذاری تصویب شد و اکنون اعضای کنست کسانی هستند که تصمیم خواهند گرفت آیا بیش از یک میلیون اسرائیلی می‌توانند به خواندن کتاب ادامه دهند و در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی شرکت کنند و لذت ببرند یا اینکه کتابخانه‌ها در بسیاری از مناطق که در اثر قطع بودجه، بسته خواهند شد.

این اتحادیه افزود که از اعضای کنست می‌خواهد با این لایحه مخالفت کنند. ما از اعضای کنست می‌خواهیم به نمایندگی از رای‌دهندگان خود عمل کنند و از وزیر میکی زوهار می‌خواهیم که این پیشنهاد را برای آسیب رساندن به کتابخانه‌ها در نشست کنست مطرح نکند.

در ابتدای سال تقریباً لایحه‌ای به تصویب رسید که براساس آن بودجه کتابخانه‌ها به شدت کاهش می‌یافت اما پس از کشمکش، این تصمیم لغو شد. اکنون پیشنهاد مشابهی از سوی کمیته حقوقی وزیران به تصویب رسیده است که باعث نگرانی رؤسای مراجع و فرهنگیان می‌شود، زیرا کتابخانه‌های عمومی نقش آموزشی مهمی دارند.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

ضرب‌وشتم و دستگیری پزشک معترض

خواندن مطلب بعدی ←

دزدی اسموتریچ از وجوه تشکیلات خودگردان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *