۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تعداد نامشخص گروگان‌های زنده اسرائیلی

مقام ارشد حماس: هیچکس نمی‌داند چه تعداد از گروگان‌های اسرائیلی هنوز زنده هستند.

حمدان

اسامه حمدان یکی از مقامات ارشد حماس در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان درباره وضعیت گروگان‌ها تأیید کرد: ما یا هیچ‌کس در مورد تعداد گروگان‌های زنده اطلاعاتی نداریم.

حمدان با بیان اینکه این جنبش با پذیرش آتش بس نیاز به موضع روشن در قبال اشغالگری دارد، افزود: اگر واشنگتن مثبت عمل کند و فقط به فکر منافع اسرائیل نباشد، می‌توان به توافق رسید.

حمدان خاطرنشان کرد: آنچه در 7 اکتبر رخ داد واکنشی بود به اشغالگری اسرائیل و آنچه پس از 7 اکتبر در کشتار، ویرانی و اشغال غزه رخ داد، چهره واقعی دولت اسرائیل را نشان داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود: بزرگترین دلیل تاخیر در طرح آتش بس غزه، امتناع حماس از امضای آن است.

دیروز پنجشنبه، جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که برای دستیابی به یک توافق جامع و رضایت بخش بر اساس خواسته‌های عادلانه مردم فلسطین، مثبت بودن لازم را نشان داده است.

این جنبش در بیانیه‌ای خواستار توقف تجاوز، عقب نشینی کامل اشغال از نوار غزه، بازگشت آوارگان، بازسازی و معامله جدی با گروگان‌ها است و تاکید کرد که با برخورد مثبت و مسئولانه با زندانیان برخورد کرده است.

این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد که با پیشنهادی که در آغاز ماه جاری از میانجی‌ها دریافت کرده بود، موافقت کرد، در حالی که بنیامین نتانیاهو، با حمله به رفح پاسخ داد.

وی اظهار داشت که موضع او در مورد سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مثبت است در حالی که از نتانیاهو فقط ادامه جنگ نابودی را شنیده است.

حماس اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در حال صحبت از تایید آخرین پیشنهاد از سوی اسرائیل است، در حالی که از هیچ مقامات اسرائیلی در مورد این تایید چیزی نشنیده است.

وی تاکید کرد که مواضع بلینکن که تلاش می‌کند اسرائیل را تبرئه کند، ادامه سیاست همدستی آمریکا در جنگ وحشیانه نابودی است.

او از بلینکن و دولت بایدن خواست تا بر دولت نتانیاهو که مصمم است ماموریت کشتار و نابودی را کامل کند، فشار بیاورند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1107013

→ خواندن مطلب قبلی

سازمان ملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است

خواندن مطلب بعدی ←

بنی گانتز همچنان در صدر نظرسنجی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *