۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خریدی‌ها: خدمت سربازی، تحمیل هلوکاست دیگری است

تارنمای وای نت از برگزاری اعتراضات خریدی‌ها علیه قانون سربازی خبر داد.

در حالی که احزاب خریدی (ارتدوکس افراطی) تلاش می‌کنند تا حد امکان از طوفان رسانه‌ای پیرامون پیش نویس ارتش اسرائیل درباره خدمت سربازی جلوگیری کنند، جریانات افراطی در جامعه خریدی قصد دارند در دو هفته آینده یک تجمع اعتراضی بزرگ در رابطه با موضوع پیش نویس برگزار کنند که در آن آنها خواستار پرهیز کامل از هرگونه مشارکت با ارتش اسرائیل و نهادهای امنیتی هستند.

این تظاهرات توسط جامعه خریدی و جوامع قدیمی اورشلیم رهبری خواهد شد. معترضان می‌خواهند که پیام روشنی مبنی بر مخالفت قاطع با هرگونه مصالحه یا طرحی که شامل استخدام یهودیان مذهبی باشد، منتقل کنند. آنها همچنین قصد دارند با اعضای افراطی کنست که به این قانون رأی مثبت دادند مخالفت کنند.

در بیانیه‌ای که از سوی برگزارکنندگان این اعتراض منتشر شد، آمده است: در پی تصویب تمدید قانون معافیت از خدمت اجباری، بزرگان جامعه خریدی، خاخام شیمون وایس و خاخام افرام استرن، در حکمی بسیار تند علیه حکم برای هر نوع خدمت اجباری اعم از خدمت سربازی و خدمات کشوری، برگزاری تظاهرات بزرگی علیه نظام را اعلام کردند.

پس از تصویب قانون تمدید معافیت از سربازی که دولت قبل آن را تصویب کرد، انتقادات گسترده‌ای به ائتلاف و احزاب خریدی وارد شد. اما اکنون به نظر می‌رسد که اعضای کنست و وزرای یهودیت تورات و شاس باید با انتقاد مخالف جبهه مذهبی داخلی روبرو شوند.

Capture 33

در پیامی که در محله‌های ارتدوکس‌های افراطی اورشلیم توزیع شده، آمده است: همانطور که می‌شنویم، کسانی از جامعه خریدی هستند که موافق سازش‌ها و امتیازات هستند. هشدار می‌دهیم که ادغام جامعه خریدی در خدمات نظامی یک هولوکاست معنوی بر خاندان اسرائیل در سرزمین مقدس است. ما نظر خود را تکرار می کنیم: التزام به هر نوع استخدام برای خدمت نظامی یا غیرنظامی برای هر کس ممنوع است.

از نظر سازمان دهندگان اعتراض، سکوت خریدی‌های کنست برای اعتراض کافی نیست. آنها معتقدند که اعضای کنست و کسانی که به چنین قانونی رای دادند در واقع می‌گویند که سربازی اجباری کار اشتباهی نیست. آنها اعلام کردند که ما با این تفکر مخالفیم و امیدواریم که بیشتر جوامع خریدی اعلام کنند که با هرگونه مصالحه و حتی بحث سربازگیری یهودیان مذهبی مخالف هستند.

در ادامه بیانیه اظهار داشت که خریدی‌ها تحت هیچ شرایطی در ارتش اسرائیل ثبت نام نخواهند کرد، خاخام موشه هیلل هیرش، رئیس یشیوا سلودکا، یکی از خاخام‌های برجسته جریان لیتوانیایی در گفت‌وگو با دانشجویان در یشیوا ماور هاتوره گفت: در حال حاضر افراد زیادی هستند که علیه ما می‌جنگند و نمی‌خواهند اجازه دهند ما یاد بگیریم. ما باید نشان دهیم که چقدر قوی هستیم.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/judaism/article/r1lnshyr0#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

استفاده ابزاری اسرائیل از جسد ولید دقا

خواندن مطلب بعدی ←

تبانی در فوتبال اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *