۳۰ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد از انفجارهای مکرر خودروی زرهی تایگر

رسانه‌های اسرائیلی: چرا انفجارها در خودروی زرهی «تایگر» تکرار می‌شود؟

رسانه‌های اسرائیلی از کشته شدن 8 سرباز اسرائیلی در روز شنبه در غزه خبر دادند و به خودروی زرهی تایگر که آنها سوار آن بودند و تکرار فاجعه مرتبط با آن از همان ابتدا اشاره کردند.

سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی به نقاط ضعف خودروی زرهی تایگر پرداخته است که شاهد سه حادثه انفجار در جنگ جاری با جنبش حماس در غزه بوده است.

روز شنبه، 8 سرباز در جنوب نوار غزه کشته شدند که همگی از سپاه مهندسین رزمی اسرائیل بودند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند خودروی زرهی که در معرض این انفجار قرار گرفته از نوع «تایگر» بوده است و ارتش اسرائیل علت حادثه را انفجار موادی که با خود حمل می‌کرده است، اعلام کرده است.

ارتش اعلام کرد که در حال بررسی حادثه‌ای است که در منطقه تل السلطان در غرب رفح رخ داده است.

گردان‌های القسام، شاخه مسلح جنبش حماس نیز گفت که خودروی زرهی در داخل یک میدان مین از پیش آماده شده گیر کرده که منجر به انفجار شده است.

به گفته یدیعوت آحارونوت، هر وسیله نقلیه حامل مواد منفجره به «تله مرگ» تبدیل شده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که دو حادثه قبل از انفجار روز شنبه با همین خودروی زرهی رخ داد که اولین مورد آن بود که تایگر مورد اصابت موشک ضد تانک قرار گرفت و 11 سرباز کشته شدند.

حادثه دوم دسامبر گذشته در خان یونس رخ داد و منجر به کشته شدن 4 سرباز شد. در تمام این حوادث، سربازان سوار بر خودروی زرهی بر اثر انفجار مقادیری مواد منفجره حمل شده در آن کشته شدند.

این روزنامه درباره سیستم‌های ایمنی مواد منفجره و موجود در «تایگر» و لزوم بهره گیری ارتش از حوادث قبلی برای انتقال مواد منفجره از طریق وسایلی که نیازی به افراد ندارد، مانند وسایل نقلیه کنترل از راه دور و استراتژی‌هایی مانند کاهش تعداد سربازان در خودروهای زرهی که مواد خطرناک را در خط مقدم حمل می‌کنند، پرسید.

سایت روزنامه اسرائیلی “والا” همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا ارتش نتوانسته است از تکرار چنین حوادثی مربوط به خودروی زرهی “تایگر” جلوگیری کند؟

این وب سایت 3 سوال در رابطه با حادثه روز شنبه مطرح کرد که اولی مربوط به شدت انفجار بود و اینکه چرا وسعت خسارت در “تایگر” که یکی از محافظت شده‌ترین و مستحکم‌ترین خودروهای زرهی محسوب می‌شود، اینقدر زیاد بوده است؟

سوال دومی که وب سایت والا مطرح می‌کند این است: آیا مواد منفجره در مکان نامناسبی بر خلاف دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ایمنی نگهداری شده‌اند که به انفجار بزرگ کمک کرده است؟

آخرین سوال به طور غیرمستقیم ارتش اسرائیل را مسئول عدم بهره‌مندی از «فاجعه‌های نفربر زرهی» قبلی می‌دانست، همانطور که در سایت آمده است: چرا ارتش راهی برای محافظت بهتر از جنگنده‌ها و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی پیدا نمی‌کند؟

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/rjkj6sira#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

ژنرال باریک بار دیگر به نتانیاهو هشدار داد

خواندن مطلب بعدی ←

توقف موقت فعالیت نظامی در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *