۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله حزب الله به سایت‌های حساس امنیتی در شمال

حزب الله یک سایت امنیتی حساس اسرائیل در جلیل را بمباران کرد.

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که ارتش روز یکشنبه یک شیء مشکوک را که از جنوب لبنان پرتاب شد و یک مرکز امنیتی نظامی حساس متعلق به مجتمع صنایع امنیتی رافائل در منطقه شاغور در جلیل سفلی در شمال اسرائیل را هدف قرار داد، رهگیری کرد.

این در حالی است که رویترز به نقل از رئیس کمیته امور خارجه و دفاع کنست اسرائیل گفت که تل آویو در موقعیت مناسبی برای شرکت در جنگ در جبهه‌های شمالی و جنوبی نیست و تاکید کرد که جنگ با حزب الله پیچیده خواهد شد.

این رادیو گزارش داد که آژیرهای خطر برای اولین بار از ابتدای جنگ در این منطقه به صدا درآمد، در حالی که سانسور نظامی پس از اینکه پدافند هوایی توانست شیء مشکوک را رهگیری و سرنگون کند، ممنوعیت انتشار مکان مورد نظر را لغو کرد.

از سوی دیگر، حزب‌الله اعلام کرد که جنگنده‌های این حزب با انبوهی از پهپادها به مقر فرماندهی نظامی اسرائیل متعلق به لشکر 91 در ایلت هاشاهر در شمال شرق صفد حمله هوایی کردند که منجر به کشته و زخمی شدن سربازان شد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که صدای انفجار مهیبی در ایلت هاشاهر در جلیل سفلی شنیده شد و پس از رهگیری پهپاد حزب الله در جنوب شهر کرمیل، آتش سوزی در این منطقه رخ داد.

این روزنامه پیشتر گزارش داده بود که آژیرهای خطر در منطقه متولا در شمال اسرائیل به صدا درآمده است، جایی که ارتش در حال بررسی امکان پرتاب گلوله‌های موشکی یا پهپادها به سمت این منطقه بود.

دیروز شنبه بر اثر شلیک موشک‌های ضد تانک حزب الله از جنوب لبنان دو خانه در این منطقه مورد اصابت مستقیم قرار گرفت.

حزب الله اعلام کرد که ساختمان‌های مورد استفاده سربازان اسرائیلی در شهرک را مستقیم هدف قرار داده است.

این حزب در بیانیه‌ای گفت که جنگنده‌هایش ساختمان‌های مورد استفاده سربازان دشمن در مستعمره متولا را با سلاح‌های مناسب مستقیماً مورد هدف قرار دادند که باعث آتش گرفتن آنها شدند.

رئیس شورای متولا درباره هدف قرار دادن این منطقه به رادیو ارتش اسرائیل گفت: 40 درصد از منازل این منطقه آسیب دیده‌اند.

این مقام محلی افزود: دولت برای ما ناپدید شده است و ظاهرا بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر) به مسائل دیگری مشغول است.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/bkssz00r8r#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

اذعان رسانه‌های اسرائیلی به کنترل حماس بر غزه

خواندن مطلب بعدی ←

ارسال تسلیحات از هند به اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *