۳۱ شهریور ۱۴۰۳

عقب نشینی نتانیاهو از پذیرش توافق جزئی با حماس

نتانیاهو: تل آویو فقط به پیشنهاد بایدن برای آتش بس در غزه متعهد است.

نخست وزیر اسرائیل اظهارات قبلی خود را که در آن گفته بود برای یک معامله جزئی مبادله زندانیان با حماس آماده است، پس گرفت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه تایید کرد که اسرائیل به جنگ ویرانگر خود که 262 روز در نوار غزه انجام داده است، قبل از بازگرداندن تمامی اسرای اسرائیلی که در دست گروه‌های مقاومت فلسطین هستند، پایان نخواهد داد.

وی مدعی شد که تل آویو به پیشنهاد اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مبادله زندانیان با حماس متعهد است.

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، این سخنان روز دوشنبه در سخنرانی خود در برابر مجمع عمومی کنست بیان شد و اظهارات قبلی خود را که در آن از معامله جزئی برای بازگرداندن اسرا و از سرگیری جنگ صحبت کرده بود، پس گرفت.

نتانیاهو گفت: من سه چیز را قول می‌دهم، اول این که تا زمانی که همه ربوده‌شدگان، زنده و مرده را برنگردانیم، به جنگ (غزه) پایان نخواهیم داد و به پیشنهاد اسرائیل که بایدن از آن استقبال کرد متعهد هستیم.

در پایان ماه مه، بایدن ادعا کرد که اسرائیل پیشنهادی برای یک توافق سه مرحله‌ای ارائه کرده است که شامل تبادل زندانیان در دو مرحله اول، تداوم آتش‌بس در مرحله دوم و بازسازی غزه در مرحله دوم است. مرحله سوم که مورد موافقت حماس و تصویب شورای امنیت قرار گرفت، آن را رد کرد.

نتانیاهو در سخنان خود افزود: موضوع دوم منافاتی با موضوع اول ندارد: تا زمانی که حماس را از بین نبریم و ساکنان شمال و جنوب را برگردانیم، جنگ را خاتمه نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: در مورد سومین موضوع: به هر قیمتی و به هر شکلی، اهداف ایران برای نابودی خود را خنثی می‌کنیم.

نتانیاهو شامگاه یکشنبه با ادعای پایبندی به پیشنهاد بایدن، اظهارات خود را در شبکه خصوصی 14 نزدیک به وی مبنی بر آمادگی برای توافقی جزئی برای بازگرداندن برخی از زندانیان بازداشت شده در غزه پس گرفت و بر ضرورت از سرگیری جنگ پس از آتش بس برای تکمیل اهداف خود تاکید کرد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/sycxtkdlc#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

اعلام آمادگی نتانیاهو برای توافق جزئی با حماس

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اسرائیل مدعی نابودی شاخه نظامی حماس شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *