۳۱ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد شدید اسموتریچ از بن گویر

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی از ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی به شدت انتقاد کرد.

روز یکشنبه، وزیر دارایی اسرائیل، بزالل اسموتریچ، به دلیل اظهارات تند وی در کنفرانسی که توسط روزنامه راست افراطی ماکور ریشون ترتیب داده شد، جنجال گسترده‌ای را در اسرائیل به راه انداخت.

اسموتریچ از اقلیت عرب در اسرائیل انتقاد کرد و آن را به همکاری با ایران و تهدیدی برای امنیت ملی اسرائیل متهم کرد.

وی در اظهارات خود گفت: اقلیت می‌خواست قبل از جنگ همه چیز را بسوزاند و وقتی سربازان ارتش اسرائیل در غزه و مرز شمالی می‌جنگند خود را کنترل نمی‌کنند. این اقلیت تندرو باید نادیده گرفته شود، حتی اگر رسانه‌ها بخواهند آن را بزرگنمایی کنند و آن را به یک رویداد برجسته تبدیل کنند.

اسموتریچ در طول سخنرانی خود مدعی شد که اقلیت عرب یک جبهه داخلی برای ایران است و خاطر نشان کرد که رژیم ایران به همکاری با اعراب اسرائیل برای اهداف استراتژیک از جمله حملات موشکی و کنترل احتمالی زمین توسط اسرائیل وابسته است.

اسموتریچ به شدت از سرویس‌های امنیتی اسرائیل انتقاد کرد و گفت: پلیس و مسئولین کاملاً شکست خورده‌اند. در اینجا از ما خواسته می‌شود که با عمل اقدام کنیم نه با گفتار و بیان. این مشکل با افزودن سلاح به تیم‌های هشدار حل نمی‌شود.

وزیر دارایی خواستار اتخاذ تدابیر عملی برای مقابله با این چالش شد و تاکید کرد که گفتن کافی نیست و اقدامات واقعی برای جلوگیری از جنایت در اقلیت عرب به منظور تهدید امنیت ملی لازم است.

اسموتریچ از همکار خود، وزیر امنیت ملی، ایتامار بن گویر، انتقاد کرد و گفت: در این مورد، ما از اجرای آنچه باید اجرا شود فاصله داریم. سلاح‌ها (در جامعه عرب) باید جمع آوری شود و این پدیده ریشه کن شود.

بن گویر پاسخ داد: ما در شرایط جنگی هستیم و باید متحد باشیم و به حملات شخصی کشیده نشویم. سخنان وزیر دارایی باعث خوشحالی چپ‌ها می‌شود. پروژه کلاس‌های آماده باش، توزیع سلاح و اقدام علیه فلسطینیان در زندان را با تمام توان ادامه خواهیم داد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/641769

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری تظاهرات علیه دولت

خواندن مطلب بعدی ←

تیلا، شهری جدید مختص خریدی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *