۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تیلا، شهری جدید مختص خریدی‌ها

کلان شهر جدیدی به نام تیلا مختص خریدی‌ها تاسیس خواهد شد.

گلد کنوف

کابینه صهیونیستی صبح امروز (یکشنبه) پیشنهاد وزیر ساخت و ساز و مسکن، اسحاق گلدکنوف، برای ایجاد شهری جدید در اسرائیل به نام تیلا مختص خریدی‌ها را تصویب کرد.

این شهر در شمال شهرک لهاویم و در محدوده شورای منطقه‌ای بنی شیمون، در زمینی به مساحت حدود 4000 دونم ساخته خواهد شد و پیش بینی می‌شود که حدود 80000 نفر ساکن را در خود جای دهد. این شهر نزدیک به زیرساخت‌های حمل و نقل (مسیر 6) و نزدیک به ساختار شهری موجود در منطقه است.

انتظار می‌رود ساخت این شهر باعث تقویت حاشیه جغرافیایی در نقب، افزایش عرضه مسکن به عنوان بخشی از راه حل‌های بحران مسکن، تشویق مهاجرت از مرکز به نقب شود.

شورای ملی اسرائیل در کمیته‌های منطقه‌ای و ملی، تصمیم گرفت تا به دولت پیشنهاد دهد که یک شهر تعیین شده مختص خریدی‌ها با توجه به دامنه تقاضا و فقدان راه حل‌های مسکن برای جامعه خریدی تاسیس کند.

ایجاد شهر جدید بخشی از راهکارهای مسکن است که توسط وزارت ساخت و ساز و مسکن برای نیازهای جمعیت خریدی پیشنهاد می‌شود که بخشی از آن در شهرهای تعیین شده برای این جمعیت و برخی در محله‌های تعیین شده به صورت مختلط در سایر شهرها ارائه می‌شود.

ایجاد تیلا در کنار شهرک ارتدوکس کاسیف که در مرحله تصویب است و محله‌های خریدی در غرب کریات گات می‌توانند یک مثلث ارتدوکس جدید ایجاد کنند، یک کلان شهر تعیین شده برای جمعیت خریدی که تیلا، کریات گات و کاسیف را یکی خواهد کرد. اگر تاکنون توزیع اصلی مسکن خریدی در مسیر اورشلیم- بنی براک- اشدود متمرکز بود، اکنون یک فضای فوق ارتدکس جدید با اتصال و ارتباط بین مراکز مختلف جمعیت خریدی نزدیک به نزدیکی به زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی ایجاد شده است.

وزیر ساخت و ساز و مسکن، اسحاق گلدکنف، پس از تصویب این پیشنهاد در جلسه کابینه گفت: پس از سال‌ها بی‌توجهی به بحران حاد مسکن در بخش خریدی این یک روز تاریخی است. ما اکنون در حال کنار هم قرار دادن لایه دیگری در مثلث جدید خریدی هستیم. مرزهای محور اورشلیم، بنی براک،  اشدود را ترک می‌کنیم و به منطقه جدید تیلا – کاسیف – کیریات گات می‌رویم.

کانال 7 عبری نوشت: کلان شهر جدید مختص خریدی‌ها مرکز تجاری – مسکونی برای جامعه خریدی در منطقه و پاسخی به تمام نیازهای جمعیت یهودیان مذهبی باشد.

مدیر کل اداره زمین اسرائیل در همین خصوص گفت: تاسیس یک شهر جدید در نقب بخشی از سیاستی است که در سال‌های اخیر توسط اداره زمین اسرائیل مطرح شده است و از اهمیت بالایی در توسعه و شهرک سازی در نقب و گالیله برخوردار است. ما توانستیم ظرف 4 سال عرضه مسکن را از 10 هزار واحد به 27 هزار واحد رساندیم. به زودی، شهرک‌های جدید دیگری را برای تصویب به کابینه پیشنهاد خواهیم داد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/641780

→ خواندن مطلب قبلی

انتقاد شدید اسموتریچ از بن گویر

خواندن مطلب بعدی ←

طرح اسرائیل برای انتقال گذرگاه زمینی رفح به مکانی جدید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *