آزادی رئیس بیمارستان شفا از زندان رژیم صهیونیستی

ابوسلمیه، رئیس بیمارستان شفا که از نوامبر در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، آزاد شد.

محمد ابوسلیمه، رئیس بیمارستان شفا، پس‌ از آزادی، شرایط سخت زندان‌های رژیم صهیونیستی را از جمله رنج گرسنگی و تشنگی را توصیف و تصریح کرد که دشمن نسبت به کادر پزشکی جنایت می‌کند. صدها پزشک، پرستار و تکنسین همچنان زندانی هستند.

ابوسلمیه در ویدیویی که پس‌ از آزادی از خود منتشر کرد مقاومت را تشویق کرد و خواستار آزادی همه زندانیان شد و از سازمان حقوق‌ بشر خواست تا از زندانیان دیدن کنند و شرایط تراژیک زندانیانی که حداقل 25 کیلوگرم وزن کم کرده‌اند و در رنج هستند را مشاهده کنند.

او در ادامه سخنانش قول داد تا به سرکار بازگردد و بیمارستان شفا را بازسازی کند.

مدیر
بیمارستان شفا پس‌ از اتمام عملیات نظامی ارتش اشغالگر

رژیم صهیونیستی هنوز به طور رسمی به آزادی ابوسلمیه واکنش نشان نداده است اما وزرای دولت خواستار توضیح در این خصوص شدند.

لازم به ذکر است که وزرای دولت رژیم صهیونیستی و والدین گروگان‌های اسرائیلی، روز دوشنبه نسبت‌ به آزادی 54 زندانی و رئیس بیمارستان شفا، محمد ابوسلمیه خشمگین شدند.

دفتر نخست وزیر بنیامین نتانیاهو در واکنش به آزادی رئیس بیمارستان شفا اظهار داشت که تصمیم آزادی زندانیان پس از بحث و گفت‌وگو در دادگاه عالی بر دادخواستی علیه بازداشت آنها در بازداشتگاه سید تیمان اتخاذ شده است. نخست وزیر دستور بررسی فوری این موضوع را صادر کرده است.

گفتنی است که آژانس امنیتی، شین بت، در واکنش به آزادی محمد ابوسلمیه و 50 زندانی فلسطینی دیگر در صبح امروز، اعلام کرد که به دلیل کمبود فضا در زندان‌ها و برنامه‌های اسرائیل، مجبور به بازگرداندن زندانیان به نوار غزه شده است.

شین بت اعلام کرد اخیراً تصمیمی گرفته شد که زندانیان فلسطینی را فقط برای مدت‌ زمان کوتاهی در سید تیمان نگهداری کنند، ازین رو شین بت و ارتش اسرائیل ملزم شدند تا ده‌ها زندانی را از زندان‌ها آزاد کنند تا جا برای متهمین مهم باز شود.

 

لینک خبر: https://www.ynetnews.com/article/byd90akvr

→ خواندن مطلب قبلی

اهتمام بن گویر بر تداوم جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

آسیب جدی به زیرساخت‌های شمال اراضی اشغالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *