۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش قیمت در اراضی اشغالی

قیمت برخی اقلام در اراضی اشغالی بیشتر از حد وسط OECD افزایش یافته است.

طبق داده‌های تطبیقی قیمت غذا و نوشیدنی در میان کشورهای توسعه یافته که توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در ماه ژوئن منتشر شد، قیمت اقلام مذکور در اسرائیل 52 درصد بالاتر از میانگین است و پس از کره جنوبی در رتبه دوم قرار دارد.

قیمت نان و غلات در اسرائیل 49 درصد بالاتر از میانگین است و در بیشترین افزایش قیمت میان کشورهای OECD از آن اوست و تنها سوئیس در این زمینه پیشتاز است. همچنین به طور مشابه، قیمت لبنیات و تخم مرغ رژیم صهیونیستی پس از کره جنوبی با 64 درصد گران‌تر از میانگین، دومین جایگاه افزایش قیمت را در میان 38 کشور OECD دارد. علی‌رغم وفور این گونه غذایی در خاورمیانه، قیمت میوه و سبزیجات در اسرائیل 25 درصد بالاتر از حد میانگین است.

قیمت گوشت نیز 64 درصد بالاتر از میانگین OECD است. لازم به‌ ذکر است که درخصوص مواد غیرخوراکی، قیمت خودرو در اراضی اشغالی 52 درصد بالاتر از میانگین و بیشترین قیمت بین کشورهای OECD را دارد.

رژیم صهیونیستی در فهرست کشورهای توسعه‌یافته با بالاترین هزینه زندگی در سال ۲۰۲۲ با قیمت‌های ۳۸ درصد بالاتر از میانگین کشورهای عضو، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

بانک رژیم صهیونیستی اخیراً به افزایش فشار تورم اشاره کرد و نرخ بهره را در ماه می در بحبوحه ادامه ابهامات ژئوپلیتیکی بدون تغییر نگه داشت.

همچنین گزارش‌هایی مبنی‌ بر بالا رفتن قیمت انرژی و برخی هزینه‌های مواد غذایی منتشر شد که نگرانی‌هایی را برای ثبات تورم ایجاد کرد. داده‌های اداره مرکزی آمار نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در نیمه اول سال 2024 سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت مسکن و افزایش هزینه‌های سفر و حمل‌ونقل بود.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/food-and-beverage-

→ خواندن مطلب قبلی

پیچیده‌شدن شرایط برای ترخیص محصولات مورد نیاز ارتش

خواندن مطلب بعدی ←

اذعان به جنایت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *