موافقت یهودیت اصلاح‌گرا با تشکیل کشور فلسطین

یهودیت اصلاح‌گرا خواهان تشکیل کشور فلسطینی شد.

یهودیت اصلاح‌گرا در بیانیه‌ای بر ایجاد یک کشور فلسطینی و پایان دادن اشغال نظامی کرانه باختری و غزه توسط اسرائیل تاکید کرد.

حدود 6 هفته پس‌ از اینکه اختلافات درونی رژیم صهیونیستی فاش شد، جنبش یهودیان اصلاح‌گرا باصدور بیانیه‌ای حمایت خود را از صهیونیسم مترقی و موجودیت رژیم صهیونیستی اعلام نمود.

این جنبش تاکید کرد که در این بیانیه‌‌ به تشریح موضع خود در قبال اسرائیل پس‌ از عملیات طوفان‌الاقصی می‌پردازد.

اسرائیل تایمز می‌نویسد: این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که خاخام‌های یهودیت اصلاح‌گرا بیشترین و اصلی‌ترین نقش را در فعالیت‌های ضد صهیونیستی ایفا کرده‌اند.

سندی که روز دوشنبه توسط جنبش یهودیت اصلاح‌گرا نشانگر حمایت این جنبش از موجودیت رژیم صهیونیستی در کنار ایجاد یک کشور فلسطینی است.

جنبش یهودیت اصلاح‌گرا در این بیانیه بر اصلی مبنی‌ بر لزوم اتمام اشغال نظامی کرانه‌باختری و غزه توسط رژیم‌صهیونیستی تاکید کرد. همچنین در این بیانیه اذعان شده است که هیچ‌کس برای اصلاح‌گرا بودن ملزم به موافقت با این مواضع نیست. این درحالی است که جنبش، بارها بر این اصول تاکید کرده است.

تعدادی‌ از خاخام‌های اصلاح‌گرا با این مواضع مخالف هستند اما تاکنون موضوع بحث برانگیزی تلقی نمی‌شد اما اخیرا این اصل مورد حمله یهودیان چپ‌گرای افراطی قرار گرفت.

در ماه‌های اخیر، خاخام‌های اصلاح‌گرا نیز اقداماتی را برای اثبات خود انجام داده‌اند و بیت کاپلان، گروه جدیدی را برای خاخام‌هایی مانند آنها تأسیس کرده‌است. این گروه بر اساس آموزه‌های خاخام موردخای کاپلان، بنیانگذار یهودیت اصلاح‌گرا که یک صهیونیست بود، هدایت می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/reconstructionist-judaism

→ خواندن مطلب قبلی

ژنرال‌های صهیونیستی خواهان پایان جنگ شدند

خواندن مطلب بعدی ←

آغاز مرحله سوم جنگ در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *