ژنرال‌های صهیونیستی خواهان پایان جنگ شدند

ژنرال‌های ارشد اسرائیلی: زمان آتش بس در غزه فرا رسیده است.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد اعلام کرد که ژنرال‌های ارشد اسرائیل می‌خواهند آتش‌بس را در غزه آغاز کنند، حتی اگر این امر منجر به حفظ بقای حماس شود.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات اسرائیلی تایید کرد که حفظ حماس در قدرت در حال حاضر برای بازگرداندن زندانیان بدترین گزینه به نظر می‌رسد و خاطرنشان کرد که ارتش اسرائیل از جنگی ابدی که در آن انرژی و مهمات آن به تدریج فرسایش می‌یابد، هراس دارد.

این روزنامه افزود: ژنرال‌ها معتقدند که آتش بس بهترین راه برای بازگرداندن حدود 120 اسرائیلی است که باگذشت حدود 9 ماه از جنگ مستمر در نوار محاصره شده، هنوز در غزه، زنده یا مرده، در بازداشت هستند.

به گفته مقامات امنیتی، ژنرال‌ها که پس از طولانی‌ترین جنگ اسرائیل در دهه‌های اخیر، تجهیزات کافی برای نبرد بیشتر ندارند، همچنین معتقدند که نیروهایشان به زمان نیاز دارند تا در صورت وقوع جنگ زمینی علیه حزب‌الله بهبود یابند.

این ژنرال‌ها که از افشای هویت خود برای گفت‌وگو در مورد مسائل حساس امنیتی خودداری کردند، اشاره کردند که آتش بس با حماس ممکن است توافق با حزب الله را آسان‌تر کند.

نیویورک تایمز ادامه داد که تمایل ارتش اسرائیل به آتش‌بس، تغییر عمده در تفکرات آنها در ماه‌های اخیر پس از اینکه مشخص شد نتانیاهو طرح پس از جنگ را رد کرده و به آن پایبند نیست را نشان می‌دهد.

به نوشته این روزنامه، این مقامات افزودند: اگر جنگ گسترده‌تری با حزب‌الله آغاز شود، انتقال برخی از نیروهای ما به شمال برای بهبودی ارتش ضروری است.

مقامات نظامی اسرائیل به این روزنامه تایید کردند که تعداد سربازان ذخیره که برای خدمت سربازی آماده می شوند در حال کاهش است.

این روزنامه به نقل از مقامات امنیتی اسرائیلی گفت که ارتش از جنگی دائمی که در آن انرژی و مهمات آن به تدریج فرسایش می‌یابد، می‌ترسد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/372854

→ خواندن مطلب قبلی

شیوع عفونت در بیمارستان رامبام

خواندن مطلب بعدی ←

موافقت یهودیت اصلاح‌گرا با تشکیل کشور فلسطین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *