۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شمال اراضی اشغالی در قبضه حزب‌الله

بلینکن: اسرائیل حاکمیت خود را در بخش شمالی کشورش از دست داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: به‌ دلیل حملات مداوم فرامرزی که حزب‌الله از ماه اکتبر علیه اسرائیل انجام داده است، اسرائیل حاکمیت خود را در بخش شمالی کشورش از دست داده است.

شمال
بلینکن، وزیر خارجه آمریکا

او طی یک مصاحبه عمومی در موسسه بروکینگز واشنگتن گفت: مردم برای بازگشت به خانه‌های خود احساس امنیت ندارند. او گفت: در صورتی‌که برای رفع ناامنی اقدام نشود، مردم اطمینانی برای بازگشت نخواهند داشت.

بلینکن تصریح کرد که نزدیک به 60000 اسرائیلی از ساکنان جوامع مرز شمالی قادر به بازگشت به خانه نیستند و مناطق عمدتاً خالی از سکنه هستند.

گروه لوفت هانزا روز دوشنبه به دلیل اوضاع غرب آسیا، پروازهای شبانه از بیروت و به مقصد بیروت را تا 31 ژوئیه متوقف کرد.

شرکت هواپیمایی سوئیس اینترنشنال ایر لاین، یکی از زیرمجموعه های گروه لوفت هانزا، نیز اعلام کرد که به دلیل تحولات سیاسی در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی، پروازهای شبانه بیروت خود را تا پایان ماه ژانویه به ساعات روز موکول می‌کند.

بلینکن گفت: من معتقد نیستم که حزب‌الله واقعا خواهان جنگ باشد. او در بیانیه‌ای متذکر شد: من باور نمی‌کنم که ایران حتی تا حدودی دنبال جنگ باشد بلکه تلاش می‌کند تا حزب‌الله از بین نرود.

وی افزود: بهترین  کار برای عقب‌نشینی حزب‌الله از منطقه مرزی نزدیک اسرائیل تنظیم یک گزینه دیپلماتیک است.

بنی گانتز، که رهبری حزب اردوگاه دولتی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد، از ارتش لبنان خواست تا علیه حزب الله اقدام کند و اطمینان حاصل کند که از مرز اسرائیل دور می‌شود. آنها باید مطمئن شوند که حزب‌الله متوقف می‌شود. گانتز به گروهی از سفرای اروپایی گفت که حزب الله باید تصمیم بگیرد که آیا انشعابی از ایران است یا یک سازمان لبنانی است؟ و باید تاوان آنچه را که به دنبال این اتفاق می‌افتد، بپردازد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-808552

→ خواندن مطلب قبلی

افشای هدیه 50 میلیون دلاری قطر به نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

اجرایی شدن ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *