نقص در سامانه رایانه‌ای پزشکی بیمارستان‌ها

 رسانه‌های اسرائیلی از نقص‌های جدی در سامانه رایانه‌ای پرونده پزشکی بیمارستان‌های اسرائیل خبر دادند.

وزارت بهداشت روز دوشنبه از نقص غیرعادی دیگری در سیستم مدیریت پرونده پزشکی کملیون مورد استفاده چندین بیمارستان خبر داد که ممکن است اطلاعات بالینی حیاتی بیماران را تحت تأثیر قرار دهد.

در پی این نقص، یک کپی نادرست از اطلاعات ضروری بالینی، از جمله گروه خونی، تشخیص و اقدامات برخی از بیماران بستری در بیمارستان ثبت شد.

علی‌رغم بازرسی انجام شده هنوز هیچ عواقب بالینی برای این مشکل مشاهده نشده است. با این حال، وسعت این نقص در حال حاضر در دست بررسی است و وزارت بهداشت متعهد شد به محض اطلاع از جزئیات بیشتر، مردم را به روز کند.

در پی این اختلال که حدود ده روز پیش از سوی یکی از مراکز درمانی به وزارت بهداشت گزارش شد، برای برخی از بیماران بستری داروهای نادرست تجویز شد. تخمین زده می‌شود که ده‌ها بیمار با تجویز داروی نادرست وجود داشته باشد. این نگرانی وجود دارد که بیمارانی که از بیمارستان ترخیص شده‌اند، لیست داروهای بیمار دیگری را دریافت کرده باشند.

یادآور می‌شود، دی ماه گذشته نیز گزارشی مبنی بر نقص در سیستم کامپیوتری کملیون منتشر شد که تعدادی از بیمارستان‌ها از آن برای متمرکز کردن پرونده‌های پزشکی بیماران استفاده می‌کنند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/health/Article-1111623

→ خواندن مطلب قبلی

اعتراف شین بت به وضعیت اسفبار زندانیان فلسطینی

خواندن مطلب بعدی ←

بیداری وجدان آمریکایی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *