۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اجرایی شدن ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری

برای جلوگیری از ایجاد یک کشور فلسطینی، اسرائیل ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری را اجرایی می‌کند.

رسانه‌های اسرائیلی امروز چهارشنبه گزارش دادند که انتظار می‌رود کابینه در روزهای آینده ساخت بیش از 5000 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را تصویب کند و 500 واحد شهرک سازی را طی دوره‌ای که اسموتریچ به عنوان وزیر در وزارتخانه کار می‌کند به آن اضافه کند.

هفته گذشته، هیات وزیران تصمیم به توسعه ساخت و ساز در شهرک‌ها گرفت. امروز (چهارشنبه) تصمیم تکمیلی اتخاذ شد که بر اساس آن شورای عالی برنامه ریزی امروز و فردا برای تصویب بیش از 5300 واحد شهرک سازی در سراسر کرانه باختری تشکیل جلسه می دهد.

در عین حال بیش از 500 واحد سکونتگاهی اضافی در منطقه برای بازاریابی تایید می‌شود. از زمان روی کار آمدن وزیر افراطی بزالل اسموتریچ در وزارت دفاع اسرائیل، در مجموع 21700 واحد شهرک سازی در کرانه باختری به علاوه 2600 واحد برای بازاریابی تایید شده است. این در مجموع بیش از 24000 واحد مسکونی در یک سال و نیم پیش است. برای مقایسه، در تمام سال‌های 2020 تا پایان سال 2022 (سه سال)، کمتر از 20000 واحد سکونتی تصویب شده است.

در جلسه شورای موسوم به شورای عالی برنامه ریزی، تعدادی طرح برای تسویه و ساماندهی شهرک‌های به اصطلاح تصادفی تصویب می‌شود.

طرح‌هایی برای ساخت 186 واحد مسکونی در شهرک آلون مورا، بیش از 240 واحد در کریات اربا و 435 واحد در شهرک نریا تصویب خواهد شد.

اسموتریچ گفت: ما در حال ساخت و توسعه شهرک‌سازی هستیم و تهدید دولت فلسطین را شکست می‌دهیم. هزاران واحد شهرک سازی و مصادره ده‌ها هزار دونم که یک فرآیند جامع و گسترده با هدف خنثی کردن تشکیل یک کشور فلسطینی است.

در همین راستا کمیته مالی کنست روز سه شنبه انتقال تقریباً 1.19 میلیارد شکل، مازاد بودجه از سال 2023 از دفتر نخست وزیری به وزارت شهرسازی برای استفاده در سال مالی 2024 را تصویب کرد.

در بیانیه هفته گذشته 27 رهبر اتحادیه اروپا، پاراگراف خاصی به تصمیم اسرائیل برای قانونی کردن شهرک‌های غیرقانونی اختصاص داده شد: در این بیانیه آمده است: ما تصمیم دولت اسرائیل برای ادامه گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری را محکوم می‌کنیم و از اسرائیل می‌خواهیم این تصمیمات را لغو کند.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/642069

→ خواندن مطلب قبلی

شمال اراضی اشغالی در قبضه حزب‌الله

خواندن مطلب بعدی ←

پیام محرمانه لبنان به اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *