۳۰ شهریور ۱۴۰۳

عدم حمایت بایدن از پاسخ به عملیات وعده صادق

بایدن از حمله اسرائیل به ایران حمایت نمی‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از حمایت رژیم صهیونیستی برای اقدام به پاسخ حملات موشکی جمهوری اسلامی ایران در ماه آوریل تحت عنوان عملیات وعده صادق خودداری کرد.

بایدن به نتانیاهو گفت: اگر حمله موشکی انجام بدهید، خودتانید و خودتان.

در این گزارش آمده است: زمانی که نتانیاهو با اشاره به لزوم جلوگیری از حملات آینده، سخنان بایدن را رد کرد، رئیس جمهور آمریکا به او گفت: تو این کار را بکن اما پای من را وسط نکش.

اسرائیل تایمز نوشت: بایدن با پیامدهای گسترده‌ای از عملکرد خود در پنجشنبه گذشته در مناظره با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در انتخابات نوامبر با او به چالش می‌کشد، مواجه شد.

بایدن در مناظره سه شنبه شب، زمانی که از وی در مورد جنگ جاری بین رژیم صهیونیستی و حماس سوال شد، حمله ایران را مطرح کرد.

او گفت: همه از شورای امنیت سازمان ملل، مستقیماً تا گروه هفت، اسرائیلی‌ها و شخص نتانیاهو، طرحی را که من ارائه کرده‌ام تأیید کرده‌اند و افزود: تنها کسی که می‌خواهد جنگ ادامه یابد، حماس است. من کسی هستم که جهان را علیه ایران سازماندهی کردم، ما با حمایت از اسرائیل،‌ این کشور را نجات دادیم. وی افزود: ما بزرگترین حامی اسرائیل در جهان هستیم.

ترامپ ضمن مخالفت با اظهارات وی خطاب به ناظران گفت: در واقع، اسرائیل کسی است که می‌خواهد به جنگ ادامه دهد و شما باید آنها را رها کنید و بگذارید کار را تمام کنند.

سپس ترامپ درباره بایدن گفت: او نمی‌خواهد این کار را انجام دهد، او شبیه یک فلسطینی شده است. اما آنها او را دوست ندارند، زیرا او یک فلسطینی بسیار بد است، او یک فرد ضعیف است.

بایدن، پس از گفت‌وگو با خانواده‌اش، درخواست‌های حزب خود برای پایان دادن به مبارزات انتخاباتی را رد کرد.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/biden-told-netanyahu

→ خواندن مطلب قبلی

کشته شدن یک شهرک نشین در حمله با چاقو

خواندن مطلب بعدی ←

بوق زدن ممنوع، مگر به ضرورت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *