لیکود علیه مقامات امنیتی

اعضای حزب لیکود خواستار تغییر مقامات نهاد امنیتی شدند.

چهار نفر از اعضای حزب لیکود در نامه‌ای که روز جمعه ارسال شد، خواستار آن شدند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، فورا جایگزین جدیدی برای یوآو گالانت، وزیر دفاع و رؤسای نهادهای امنیتی مشخص کند.

اعضای حزب لیکود در نامه‌ای به امضای اوشر شکالیم، تالی گوتلیب، آریل کالنر و کتی شیتریت، مدعی شدند که سیستم امنیتی، وزیر دفاع را نادیده می‌گیرد، بنابراین او نمی‌تواند به طور مؤثر عملیات جاری را مدیریت کند. آنها بر انتصاب یک وزیر امنیت غیرنظامی و خارج از تشکیلات نظامی اصرار داشتند.

با این وجود، این چهار نفر نسبت به گسترش عملیات در شمال و بی‌اعتمادی به زنجیره فرماندهی در نهاد امنیتی پس از کشتار 7 اکتبر نگران بودند. آنها خواستار انتصاب جایگزین مناسب برای وزیر دفاع، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، سخنگوی ارتش اسرائیل و افسران اداره اطلاعات نظامی و اداره عملیات شدند.

آنها در این بیانیه تصریح کردند: دولت اسرائیل در آستانه گسترش عملیات در جبهه شمالی است. با توجه به ارزیابی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است خسارات قابل توجهی در خط مقدم و جبهه داخلی رخ دهد و ممکن است با هزینه‌های سنگینی مواجه شویم، نیاز شدیدی به تنظیم روابط و مرزهای بین رده‌های نظامی و غیرنظامی وجود دارد.

همچنین اعضای لیکود کنست در نامه خود چندین ناکامی مقامات ارشد نهاد امنیتی را برشمردند.

علاوه بر این، آنها تاکید کردند که اظهارات سخنگوی ارتش اسرائیل برخلاف اهداف تعریف شده جنگی است زیرا او اعلام کرده که نابودی حماس غیرممکن است. علاوه بر این اذعان کرد که سیاست خویشتنداری دست سربازان را می‌بندد و به نیروهای حماس مصونیت می‌دهد و امنیت سربازان ما را به خطر می‌اندازد.

اعضای حزب لیکود خاطر نشان کردند: اینکه رئیس ستاد این تصمیمات را تایید می کند هم آسیب اخلاقی است و هم آسیب عملیاتی است.

اعضای کنست در ادامه نامه گفتند: ما اینگونه پیروز نمی‌شویم! قبل از وارد شدن به یک درگیری مهم با لبنان و حزب الله، باید آمادگی نظامی را تقویت کنیم. این مسئولیت ما به عنوان نمایندگان منتخب و اعضای حزب شماست که بهبودهای لازم را برای پیروزی مطالبه کنیم.

اعضای کنست خواستار تغییر رئیس ستاد و مقامات ارشد نهاد امنیتی، از جمله ژنرال‌های ارتش و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شدند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-809107

→ خواندن مطلب قبلی

سفر رئیس موساد به دوحه

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی: طولانی شدن جنگ به دلیل ملاحظات شخصی نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *