ناتوانی ارتش در استخدام خریدی‌ها

ارتش اسرائیل اعتراف کرد که استخدام هزاران خریدی غیرممکن است.

ارتش اسرائیل تصریح کرد که جذب ده‌ها هزار خریدی نه امکان‌پذیر است و نه عملی. ارتش توضیح داده است که در صورت عدم وجود قانون سربازی اجباری و در صورت عدم حمایت قانونی، جوانان شاغل خریدی ممکن است در استخدام ارتش در اولویت باشند.

این در حالی است که هفته جاری جلسه‌ای به ریاست مشاور حقوقی دولت برگزار شد که در آن به تفسیر حکم دیوان عالی دادگستری مبنی بر اینکه دانشجویان یشیوا باید جذب شوند، پرداخته شد.

در این جلسه مواضع متعددی ارائه شد که در نهایت مشاور موضعی را تدوین کرد که نوعی سازش بین مواضع مختلف است.

ارتش اسرائیل می‌خواست از طریق توافق، از طریق بازاریابی و اطلاع رسانی، نیروهای خریدی را با هدف استخدام 4800 نفر در سال جاری، همانطور که به دادگاه عالی متعهد شده بودند، جذب کند.

گیل لیمون معاون دادستان و رئیس دادگاه‌های عالی در دفتر دادستانی معتقد بودند که موضع ارتش اسرائیل با این حکم در تضاد است، زیرا با توجه به افزایش سن معافیت و تمدید مدت خدمت اجباری به سایر بخش ها، عادلانه نیست.

دادستان تصمیم گرفت که چرخه استخدام در ماه اوت آزمایشی برای استخدام خریدی باشد. با توجه به موضع وی، امکان استخدام یهودیان مذهبی در آینده از طریق فعالیت‌های بازاریابی و اطلاعاتی در راستای موضع ارتش اسرائیل وجود دارد اما اگر ارتش اسرائیل بخشی از نیازهای سالانه را برآورده نکند، موظف به صدور احکام استخدام اجباری برای جوانان خریدی در چرخه استخدام بعدی خواهد بود.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/642295

→ خواندن مطلب قبلی

مذاکرات فشرده بین حماس و دیگر جناح‌های فلسطینی

خواندن مطلب بعدی ←

مذاکرات آزادی زندانیان دو هفته پس از مرحله اول توافق

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *