ده‌ها میلیارد شکل هزینه جنگ غزه

جنگ شمشیرهای آهنین چقدر برای اسرائیل هزینه داشت؟

کانال 14 عبری نوشت: حسابدار کل گزارش‌های مالی دولت اسرائیل برای سال 2023 را منتشر کرد، گزارش‌ها همچنین هزینه‌های دولت مربوط به جنگ شمشیرهای آهنین در آن سال را که بالغ بر 29.6 میلیارد دلار است، نشان می‌دهد.

پس از جنگ، بسیاری از صهیونیست‌ها مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند و دولت مجبور شد در قالب مسکن جایگزین، به آنها اقامتگاه دهد. دولت اسرائیل تا 31 دسامبر 2024، 1.9 میلیارد شکل را برای مسکن جایگزین برای افراد تخلیه شده هزینه کرده است.

از ژانویه سال جاری تا امروز، مسکن جایگزین حدود 2.5 میلیارد شکل برای دولت هزینه داشته است، در مجموع 4.4 میلیارد در کمتر از یک سال. این مبالغ شامل کمک‌های بلاعوض برای تخلیه‌شدگان نمی‌شود که مجموعاً 2.4 میلیارد شکل است.

مخارج دولت که به جنگ شمشیرهای آهنین نسبت داده می‌شود و به عنوان هزینه‌های دفاعی تعریف می‌شود بالغ بر 18.2 میلیارد شکل است. این هزینه‌ها مستقیماً به فعالیت‌های وزارت دفاع و شرکت‌های وابسته به آن، ارتش اسرائیل و ارگان‌های داخلی مانند پلیس، آتش نشانی و غیره مربوط می‌شود.

برای کمک در زمینه‌های بهداشت، آموزش و رفاه، دولت اسرائیل تقریباً 1.8 میلیارد شکل هزینه کرد. برای کمک به مشاغل و جبران خسارات ناشی از جنگ، حدود 5.3 میلیارد شکل از جیب دولت خارج شد که 4 میلیارد شکل فقط برای غرامت است.

در مجموع، بدهی دولت برای سال 2023 بالغ بر 1127 میلیارد شکل است.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

دولت اسرائیل اعتماد بین المللی را از دست داده است

خواندن مطلب بعدی ←

تردید مقامات لیکود درباره پذیرش توافق از سوی نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *