تلاش اسرائیل برای اخراج پناهجویان آفریقایی

اسرائیل، بیش از 40 هزار پناهجو اسرائیل را اخراج کرده است.

اسرائیل هیوم در گزارشی درباره جمعیت مهاجران نوشت: بیش از ده سال پیش، تعداد پناهجویان در اسرائیل حدود 64 هزار نفر بود. در حال حاضر، بر اساس داده‌های سازمان جمعیت، این تعداد حدود 22 هزار نفر است که 17 هزار نفر اریتره‌ای؛ سه هزار نفر از سودانی؛ 2100 نفر از سایر کشورهای آفریقایی و حدود 314 نفر از سایر نقاط جهان هستند.

Capture 5

بر اساس داده‌های اداره جمعیت، حدود 75 درصد از تمامی افراد پناهجویان از اریتره هستند. روز گذشته مدیر عامل اداره جمعیت و مهاجرت ایال سیسو با هیئتی از کانادا به سرپرستی دکتر هارفیت کوشار معاون وزیر مهاجرت کانادا با هدف اجرای مهاجرت داوطلبانه پناهجویان اسرائیلی به کانادا دیدار کرد.

از جمله موضوعات مطرح شده در جلسه بین طرفین، ایجاد گفت‌وگوی منظم بین دو مقام است که امکان ایجاد یک پایگاه کاری طولانی مدت و کار مشترک هم را فراهم می‌کند. در پایان این نشست، طرفین متعهد شدند که تمام تلاش خود را برای تقویت روابط و ادامه همکاری در این زمینه به کار گیرند.

اسرائیل هیوم نوشت: به عنوان بخشی از مسیر خروج داوطلبانه که توسط اداره اجرا و اتباع خارجی در سازمان جمعیت اداره می‌شود، افرادی که خارج می‌شوند کمک مالی برای پرواز و کمک هزینه 3500 دلاری دریافت می‌کنند که بیشتر آنها به کانادا (حدود 1100 نفر از ابتدای سال تاکنون) و برخی دیگر از آنها به کشورهای مختلف اروپا و برخی از آنها حتی به کشورهای مبدأ می‌روند.

در سال گذشته در مجموع حدود 1700 نفر از پناهجویان اسرائیل را ترک کردند. چند هفته پیش نیز یک پرواز ویژه با حدود 260 نفر از پناهجویان عازم کانادا شدند.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/local/article/16041907

→ خواندن مطلب قبلی

اجتناب جوانان از مطالعات یهودیت؛ زنگ خطری برای آینده اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

اختلافات آماری سازمان‌های جمعیتی رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *