ایجاد سومین شبکه آموزشی خریدی‌ها

کانال 13 عبری از مذاکرات برای ایجاد یک شبکه آموزش حسیدی که مطالعات اصلی را آموزش می‌دهد، خبر داد.

کانال 13 عبری در گزارشی نوشت: در حال حاضر مذاکراتی برای ایجاد شبکه آموزشی حسیدی در جریان است که در آن مطالعات محوری زیر نظر وزارت آموزش و پرورش تدریس می‌شود. در این شبکه، ده‌ها مدرسه گنجانده شده است که ده هزار دانش آموز در آن تحصیل خواهند کرد.

این سومین شبکه آموزشی خریدی است که در کنار شبکه آموزشی شاس «همایان» و شبکه «مستقل» دگل تورات تحت آموزش دولتی یهودیان مذهبی، یعنی تحت نظارت کامل وزارت آموزش و پرورش و با مطالعات اصلی کامل در کنار مطالعات مذهبی فعالیت خواهد کرد.

هفته گذشته، نشست گسترده‌ای در وزارت آموزش و پرورش با بازرگانانی از شش حسیدیسم بزرگ و مرکزی برگزار شد که مایل به اجرای این تصمیم هستند، هم به دلیل درک این موضوع که دانش‌آموزان باید مسیری برای امرار معاش ایجاد کنند و هم به دلیل تمایل برای دریافت بودجه‌های کلان آموزش دولتی-مذهبی که بیش از هر جریان دیگری در سیستم آموزشی بودجه بندی شده است.

حسیدی‌ها قبلاً مجموعه‌ای از مقررات را امضا کرده‌اند، شبکه جدید یک نام دارد، شبکه  حسیدیک (Hasidic) و حتی یک لوگو نیز برای آن طراحی شده است. این روزها گروهی از خاخام‌ها با این اقدام همراهی می‌کنند و پس از استقرار مدارس در حاشیه، قصد دارند این شبکه را در کل اراضی اشغالی گسترش دهند.

کانال 13 نوشت: با این حال، یک مانع مهم برای تأسیس مؤسسات با تأیید وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، ممکن است احزاب سیاسی مانع تغییر چهره آموزش خریدی در اسرائیل شوند و با آن مخالفت خواهند کرد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/education-society

→ خواندن مطلب قبلی

قتل مشکوک اعضای سرویس زندان در بنیامین

خواندن مطلب بعدی ←

شروع مجدد حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *