تقلای بن گویر برای پیوستن به کابینه

بن گویر به کابینه جنگ می‌پیوندد.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت‌ ملی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رشت بت ادعا کرد که نتانیاهو قول داده است که یک کابینه امنیتی کوچک ایجاد کند و او را در این فهرست بگنجاند.

او گفت: من درخواست کردم تا کمیته‌ای ایجاد کنم که فقط متشکل از افرادی با آن طرز فکر نباشد. بنابر این نخست وزیر قول داد که این مجمع را تشکیل دهد و متاسفانه تا به امروز این اتفاق نیفتاده است از این رو ما نیاز به اعمال نفوذ داریم.

بر اساس این گزارش، منابع نزدیک به وزیر اظهار داشتند که نخست‌ وزیر مخفیانه با درخواست وی برای پیوستن به مجمع کوچک امنیتی موافقت کرده است. همچنین گزارش شد که این مجمع گه‌گاه به‌صورت غیر رسمی تشکیل جلسه می‌دهد اما نتانیاهو خواستار عدم انتشار مصوبات آن شد. از آن زمان، تیم بن‌گویر، پاسخ‌های طفره‌آمیزی از اطرافیان نخست‌ وزیر در مورد گنجاندن وزرا در بحث‌ها دریافت کرده است.

بن‌گویر به مقابله با شاس پرداخت و گفت: کسی‌که دولت را تهدید به سرنگونی می‌کند، دری است که طرفدار اسلو بوده و با چپ‌ها نشست دارد. در هر بحثی همیشه طرفدار سازش و تسلیم است. او مخالف عملیات در شمال و جنوب است و برای انجام معامله بی‌پروا است.

زمانی که گانتز و آیزنکوت دولت را ترک کردند، ورود به کابینه جنگ اگرچه کابینه رسما لغو شد اما نتانیاهو در عمل با دری، درمر و روسای نهاد امنیتی دیدار می‌کرد. بن گویر خواستار پیوستن به این مجمع، بدون نام و رسمی آن شد و تهدید کرد که در غیر این صورت کار ائتلاف را مختل خواهد کرد.

اطرافیان بن گویر گفتند: به‌ نظر می‌رسد که نتانیاهو حاضر است تا هر کاری جز حضور بن گویر در کابینه انجام دهد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-809562

→ خواندن مطلب قبلی

دیدار وزیر دفاع با خانواده گروگان‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

دادگاه انضباطی افسران پلیس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *