۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اعتراف ارتش صهیونیستی به شکست در 7 اکتبر

سخنگوی ارتش اسرائیل: ما در دفاع از شهروندان خود شکست خوردیم.

پس از افشای تحقیقات درباره حمله 7 اکتبر، سخنگوی ارتش اسرائیل خاطر نشان کرد که ما در 7 اکتبر نتوانستیم از شهروندان اسرائیل دفاع کنیم و آمادگی نداشتیم.

هاگاری

وی در بیانیه‌ای با بیان اینکه 7 اکتبر روز سختی برای اسرائیل بود و ارتش در حفاظت از شهرک بئری ناکام ماند، خاطر نشان کرد: در ماه‌های آینده نتایج همه تحقیقات را ارائه خواهیم کرد.

هاگاری خاطر نشان کرد: ارتش اشتباهات زیادی مرتکب شد و باید به آن اعتراف کرد، اهالی شهرک بئری ساعت‌ها به تنهایی با دشمن روبرو شدند که ناکام ماندیم.

وی تصریح کرد: هماهنگی بین یگان‌ها وجود نداشت که منجر به تجمع آنها در ورودی شهرک و جلوگیری از ورود آنها شد.

وی در خصوص شلیک گلوله تانک به منزلی در بئری گفت: این کار برای تحت فشار قرار دادن نیروهای دشمن برای آزادی گروگان‌ها بوده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: حمله 7 اکتبر، مجموعه‌ای از شکست‌های رهبری و عملیاتی را نشان داد که تصدیق کرد و ارتش در محافظت از کیبوتص شکست خورد.

بر اساس نتایج تحقیقات، در جریان حمله به بئری، 101 غیرنظامی کشته شدند و 30 نفر از ساکنان این شهرک به اضافه 2 نفر دیگر به قلمرو نوار غزه ربوده شدند. در جریان درگیری، 31 نفر از نیروهای امنیتی، از جمله 23 نفر از رزمندگان ارتش، اعضای واحد اورژانس مدنی (تیم‌های آمادگی) و هشت افسر پلیس کشته شدند و بسیاری از مبارزان و غیرنظامیان زخمی شدند.

بر اساس نتایج، حدود 340 نیروی حماس، از جمله حدود 100 نفر از نیروهای زبده حماس، به کیبوتص نفوذ کردند. تیم تحقیق تاکید کرد که خانه‌های کیبوتص به شدت آسیب دیده‌اند و انتظار می‌رود روند بازسازی مدت زیادی طول بکشد.

سخنگوی ارتش گفت که بئری یکی از ده‌ها میدان جنگ در جریان حمله غافلگیرانه در 7 اکتبر بود. نفوذ هزاران نیروی حماس همزمان به ده‌ها میدان نبرد عامل اصلی افزایش دشواری برای نیروهای خدمات امنیتی برای رسیدن به میدان‌های نبرد بود، این موضوع که با بررسی‌های متعددی در حال بررسی است و در مرکز تحقیقات جامع اعمال زور قرار دارد که بعداً مطرح خواهد شد.

تیم تحقیق به این نتیجه رسید که ارتش در ماموریت خود برای دفاع از ساکنان کیبوتص بئری شکست خورد. ساکنان باری و رزمندگان یگان اورژانس غیر نظامی کیبوتص در اولین ساعات جنگ به پایداری خط دفاعی کمک کردند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security

→ خواندن مطلب قبلی

گالانت خواستار تشکیل کمیته تحقیق و تفحص شد

خواندن مطلب بعدی ←

تنش بین آریه دری و نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *