عادات مطالعه اسرائیلی‌ها

معاریو، داده‌های مربوط به عادات مطالعه اسرائیلی‌ها را منتشر کرد.

وب سایت عبری، بزرگترین وب سایت کتاب‌های ادبی در اسرائیل، داده‌هایی را در مورد عادات مطالعه اسرائیلی‌ها و موضوعات مورد علاقه آنها را منتشر کرد.

داده‌های سایت عبری نشان می‌دهد که میانگین خرید سالانه هر مشتری در سایت 10 کتاب برای هر خواننده است، در حالی که در میانگین کلی حدود 4 کتاب در سال است. 60 درصد از مطالعه کنندگان را زنان و 40 درصد را مردان تشکیل می‌دهند که از نظر نوع ادبی، نثر و عاشقانه برای زنان و اکشن برای مردان تقسیم بندی شده است. بیشترین درخواست شده نیز شامل ادبیات ترجمه شده است. ادبیات کودک و نوجوان درصد کمتری از کل کتاب‌های فروخته شده در  سایت عبری را تشکیل می‌دهند.

طبق این گزارش، 70 درصد از مردم کتاب‌های خود را در دستگاه‌های تلفن همراه می‌خوانند. به تفکیک منطقه جغرافیایی، بیشتر خوانندگان از منطقه گوش دان هستند.

به تفکیک سن، دختران 12 تا 17 ساله علاقه‌مند به ژانر عاشقانه هستند و بیشتر آنها کتاب‌های چاپی می‌خوانند. زنان بالغ‌تر خواندن دیجیتال را ترجیح می‌دهند.

طبق اعلام سایت عبری، 70 درصد از خریداران کتاب در سایت آنها را در دستگاه تلفن همراه شخصی خود می‌خوانند و 30 درصد به صورت لوح فشرده.

نسبت کتاب‌های دیجیتال و فیزیکی؛ 75 درصد دیجیتال، 20 درصد چاپی و 5 درصد کتاب صوتی است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/culture/literature/Article-1104543

→ خواندن مطلب قبلی

تنش بین آریه دری و نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

باکتری خطرناک، عامل مرگ دختر 4 ساله اسرائیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *