۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خشونت گردان نتزاه یهودا علیه فلسطینیان

افسران گردان نتزاه یهودا علی‌رغم خشونت شدید علیه فلسطینیان ارتقا یافتند!

روزنامه عبری Yedioth Ahronoth گزارش داد که تحقیقات انجام شده توسط شبکه خبری CNN شواهدی از اعمال خشونت آمیز توسط رهبران گردان نتزاه یهودا که در سال‌های اخیر ارتقاء یافته اند و در حال حاضر در جنگ در نوار غزه شرکت می‌کنند، نشان می‌دهد.

در میان آنها یک سرهنگ است که سربازانش یک پدر فلسطینی را در کنار پسر نوجوانش کتک می‌زنند.

در ایالات متحده، این خبر به دلیل عدم پاسخ از سوی کاخ سفید منتشر شده است. ارتش رژیم صهیونیستی توضیح داد که علیه افراد دخیل کیفرخواست صادر شده است.

در حالی که هنوز تصمیمی در مورد اعمال تحریم‌ها علیه نتزاه یهودا از سوی آمریکا گرفته نشده است، فرماندهان سابق این یگان به سمت‌های ارشد ارتش اسرائیل ارتقا یافته‌اند.

Capture 12

بر اساس تحقیقات سی ان ان، این رهبران قبل از ارتقای مقام خود، متهم به خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تشویق هستند و شواهد روشنی علیه آنها در این زمینه وجود دارد.

درباره گردان نتزاه یهودا

یک یگان ویژه نظامی اسرائیل و اولین گردان رزمی خریدی در سال 1999 توسط یهودا دوودوانی و با حمایت گروهی از خاخام‌های خریدی و با هدف ادغام جوانان این فرقه در ارتش و جامعه اسرائیل تاسیس شد.

این گردان متشکل از اعضای راست افراطی گروه‌های خریدی و جوانان تپه است که درکرانه باختری و جبهه شمالی در جولان فعالیت می‌کنند و از ابتدای سال 2024 در تجاوزات اسرائیل به نوار غزه مشارکت داشته است.

این یگان در برخورد با غیرنظامیان فلسطینی خشن‌ترین یگان در دایره یگان‌های نظامی اسرائیل است و ثابت شده که در جنایات جنگی و نقض حقوق بشر دست دارد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/b187cf1oa

→ خواندن مطلب قبلی

اما و اگرهای ترور محمد الضیف

خواندن مطلب بعدی ←

کنفرانس مطبوعاتی نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *