۳۱ شهریور ۱۴۰۳

صدور کیفر خواست علیه ستون‌نویس هاآرتص

کیفر خواستی علیه جاناتان پولاک، ستون‌نویس سایت هاآرتص به اتهام حمایت از فلسطین صادر شد.

کانال 14 عبری در گزارشی اعلام کرد که دادستانی ایالتی صبح امروز (یکشنبه) کیفرخواستی را علیه جاناتان پولاک به اتهام تشویق به خشونت در عباراتی که در ستونی در سایت روزنامه «هاآرتص» منتشر کرد به دادگاه تل‌آویو تسلیم کرد. این کیفرخواست پس از تایید مشاور حقوقی دولت و دادستانی اسرائیل تنظیم شد.

پولاک 1
جاناتان پولاک

بر اساس کیفرخواستی که در ژوئن 2020، زمانی که او به عنوان نویسنده در روزنامه هاآرتص کار می‌کرد، تنظیم شد، پولاک ستونی را در نسخه دیجیتال روزنامه تحت عنوان دوباره به زندان می‌روم  منتشر کرد. در این ستون مطالبی در حمایت از کودکان فلسطینی که سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند، نوشته شده بود هرچند سردبیران سایت پس از چند ساعت بخش‌هایی از آن را حذف کردند.

پولاک در ستونی در هاآرتص نوشت: «برای کمک به تغییر، یهودیان باید داوطلبانه از جاه طلبی و مبارزه دست بکشند و از مبارزه فلسطینی‌ها حمایت کنند، بله! ما باید از مرزها عبور کنیم و قانون را زیر پا بگذاریم. باید به بچه‌های سنگ و کوکتل مولوتف بپیوندیم. ما باید راه آنها را دنبال کنیم.»

اتهام دوم اینکه که پولاک در ژوئن 2021 در سخنانی که در یوتیوب بارگذاری شد، خواستار مبارزه فعال و خشونت آمیز علیه آپارتاید اسرائیل شد و از مبارزات فلسطینی‌ها حمایت کرد.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

تمایل حماس به ادامه مذاکرات

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اسرائیل در جست‌وجوی سرباز

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *