۳۱ شهریور ۱۴۰۳

کمبود 5000 کلاس درس برای سال تحصیلی جدید

انجمن خزانه داران نسبت به پیامدهای بحران صنعت ساختمان در نظام آموزش و پرورش و کمبود کلاس هشدار داد.

بیش از یک ماه مانده به آغاز سال تحصیلی 2024، انجمن خزانه داران مقامات محلی هشدار داد که هزاران کلاس درس در مدارس و مهدکودک‌ها به دلیل بحران در صنعت ساختمان سازی آماده نمی‌شوند.

اتحادیه خزانه داران توضیح داد که با طولانی شدن جنگ و کمبود شدید کارگران ساختمانی در سراسر اسرائیل که باعث تأخیر قابل توجهی در تحویل آپارتمان‌ها و مراکز تجاری می‌شود، آسیب قابل توجهی به ساخت کلاس‌های درس و مهدکودک‌ها در مدارس نیز وارد می‌شود.

طبق گزارش وای نت، هر ساله هزاران کلاس درس و مهدکودک جدید در نقاط مختلف اسرائیل با توجه به نیازهای رشد جمعیت ساخته می‌شود اما اکنون با تعطیلی صنعت ساختمان، پیش بینی می‌شود، نظام آموزشی اسرائیل با کمبود بیش از 5000 کلاس درس مواجه است.

دلیل اصلی تعطیلی ساخت‌وسازهای عمومی عمدتاً به دلیل کمبود کارگر است اما دلیل دیگر آن افزایش قیمت‌های قراردادهای منعقد شده بین پیمانکاران و مقامات محلی است که منعکس کننده قیمت‌هایی است که امروز به کارگران پرداخت می‌شود. هزینه یک روز کار دو برابر شده است به طوری که پیمانکاران قادر به جذب کارگر نیستند.

این اتحادیه همچنین گفت: علاوه بر این، پیمانکاران، ماه‌ها کارگاه‌های ساختمانی را تعطیل کردند و متحمل خسارت مالی شدند. این وضعیت باعث ایجاد مشکل در نقدینگی شد، از این رو بسیاری از پیمانکاران برای اتمام پروژه‌های ساختمانی خود مشکل با مواجه هستند.

رئیس اتحادیه باردوگو گفت: زمان رو به اتمام است. وزارتخانه‌های دولتی باید برای خروج از این بحران که عواقب زیادی هم برای مقامات محلی و هم برای صنعت املاک و مستغلات دارد، چاره‌ای بیندیشند.

وزارت آموزش و پرورش پاسخ داد که این وزارتخانه، با ایجاد فضاهای آموزشی موقت در محوطه مدرسه برای جبران کمبود کلاس درس تلاش می‌کند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/ry3n00ngua

→ خواندن مطلب قبلی

اکثر مجردهای اسرائیلی به دنبال یک رابطه متعهدانه

خواندن مطلب بعدی ←

لیبرمن: نتانیاهو کنست را منحل خواهد کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *