۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کنترل و نظارت خاخام‌های خریدی بر تلفن‌های کوشر

قانونی که اجازه کنترل خاخام‌ها بر تلفن‌های کوشر را می‌دهد، به تصویب رسید.

کمیته مالی کنست شب گذشته (چهارشنبه) لایحه‌ای را تصویب کرد که اجازه کنترل و نظارت انجمن‌های خاخام خریدی را بر دانش آموزان و خانواده‌های آنها از طریق نظارت دقیق بر تلفن‌های شخصیشان می‌دهد.

هدف از این پیشنهاد که توسط MK Yanon Azulai از حزب شاس ارائه شد، این است که به مشترکین خدمات و تجهیزات ارتباطی اجازه دهد تا برخی خدمات، از جمله شماره گیری و دریافت تماس‌ها را محدود یا مسدود کند. این قانون امکان ارائه تلفن‌های کوشر برای جامعه خریدی بدون اینترنت و بدون دسترسی به برخی از برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها را فراهم می‌کند.

این پیشنهاد به دنبال این است که به کمیته‌های خاخام و مدیران مؤسسات در جامعه خریدی اجازه دهد تا کنترل کنند که کدام یک از والدین دانش‌آموزان در خانه تلفن معمولی (غیر کوشر) دارند.

این لایحه در واقع به دنبال لغو اصلاحات اجرا شده توسط یوآز هندل در زمان وزارتش به عنوان وزیر ارتباطات است.

تلفن کوشر، تلفنی است که اینترنت آن فعال نیست و تماس‌های و پیامک‌های آن نیز محدود و فیلتر شده است. مضافا اینکه تماس با تلفن کوشر در شبات ممنوع است و در صورت استفاده در شبات، خریدی‌ها باید برای هر دقیقه صدها شکل پرداخت کنند. ( این جریمه برای سکولارها در صورت استفاده از تلفن کوشر در شبات 4 شکل است)

گیلاد کاریب از حزب کارگر ضمن مخالفت با این طرح گفت: عموم جامعه خریدی حق کامل خرید خدمات ارتباطی با فیلتر محتوا را دارند اما ترتیبی که اجازه می‌دهد تلفن همراه به عنوان وسیله‌ای برای شناسایی و کنترل در جامعه استفاده شود، قابل قبول نیست.

وی همچنین با مسدود شدن تماس با مراکز خدمات شهری ضروری از جمله بیمارستان‌ها مخالفت کرد.

نماینده وزارت دادگستری، با مخالفت با این طرح گفت که شرکت مخابرات اجازه ندارد اطلاعاتی را که تحت حفاظت حریم خصوصی محافظت می‌شود، منتقل کند و این نیاز به اصلاح دارد.

در پایان مقرر شد مسدودسازی خودسرانه شماره گیری مراکز امداد و پشتیبانی امکان پذیر نخواهد بود و افرادی که خواهان سرویس محدود هستند باید صریحاً با این امر موافقت کنند.

در پایان این طرح با وجود مخالفت‌ها تصویب شد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/judaism/article/sjkpgrboa

→ خواندن مطلب قبلی

کنست قطعنامه‌ای در رد تشکیل کشور فلسطین تصویب کرد

خواندن مطلب بعدی ←

تشکیل کمیته تحقیقات غیرنظامی درباره 7 اکتبر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *