شورای حکیمان شاس حکم به سرپیچی از دستور استخدام داد

شورای حکیمان تورات شاس: به هیچ وجه به دفاتر کارگزینی ارتش نروید!

شورای حکیمان شاس، در پیامی خریدیم را به سرپیچی از دستورات پیش‌نویس استخدام دعوت کردند. در این پیام آمده است که خاخام‌های شاس قاطعانه دستور داده‌اند که از هم اکنون، با وجود هیچ قانون جدیدی که هنوز برای تنظیم وضعیت دانشجویان یشیوا وضع نشده است، به هیچ به احضاریه نباید پاسخ داده شود.

در پیامی که روز چهارشنبه توسط سخنگوی شاس منتشر شد، از خریدی‌ها خواسته شد که از هرگونه پذیرش احضاریه یا حضور در دفتر استخدام در روز یکشنبه خودداری کنند.

در این پیام آمده است که خاخام‌های شاس قاطعانه دستور داده‌اند که از هم‌اکنون، با وجود قانون جدیدی که هنوز برای تنظیم وضعیت دانشجویان یشیوا وضع نشده است، به هیچ پیش‌نویس دستور یا احضاریه‌ای نباید پاسخ داده شود.

این سخنگو همچنین اظهار داشت: عناصری به رهبری دیوان عالی دادگستری و قانون گزاران برای آسیب رساندن به جهان تورات و محدود کردن علمای تورات اقدام می‌کنند. از این رو، اکنون بر ما واجب است که همچون دیواری محکم بایستیم و بگوییم که هیچ قدرتی در جهان قادر نخواهد بود که تورات شناسان را از تحصیلشان منصرف کند.

Capture0

پیام مشابهی در روزنامه شاس حدرچ تکرار شد و از عموم مردم خواست به پیش نویس دستورات پاسخ ندهند و در دفاتر کارگزینی حاضر نشوند.

منبعی از شاس نیز نظر خود را در این باره بیان کرد و گفت: این دستور، واکنشی به صدور پیش نویس احکام است، هر چند در مذاکرات بسته حاضر به سازش‌های قابل توجهی در مورد قانون خدمت وظیفه بودند.

جروزالم پست از این اقدام نتیجه گرفت: به نظر می‌رسد خاخام‌ها این پیام را ارسال می‌کنند: «وقتی مذاکرات در مورد قانون در حال پیشرفت است، چه عجله‌ای برای صدور دستور وجود دارد؟ شما هنوز تصمیم به ارسال دستور دارید؟ مشکلی نیست! ما نیز مقاومت خواهیم کرد و به مردم دستور می‌دهیم که تبعیت نکنند.»

روز یکشنبه، ارتش اسرائیل قصد دارد پیش نویس دستورات را به خریدیم ارسال کند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-810755

→ خواندن مطلب قبلی

صدور 1000 احضاریه برای خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

حمله پهپادی انصارالله به قلب تل آویو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *