۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جلسه افسران ارتش با خاخام خریدی در بنی براک

افسران ارتش اسرائیل با خاخام لیبل در خوصوص فراخوان خریدی‌ها به ارتش در بنی براک دیدار کردند.

سایت روزنامه جروزالم پست گزارش داد که به منظور ایجاد یک تیپ خریدی در ارتش رژیم صهیونیستی، بین سرلشکر دیوید زینی، فرمانده واحد آموزش ارتش، سرتیپ شی طیب، فرمانده لشکر 446 و خاخام دیوید لیبل نشستی در بنی براک برگزار شد.

طبق قرارداد مورد اتفاق ارتش و یهودیان مذهبی، فقط فارغ‌ التحصیلان اجازه دارند در ارتش استخدام شوند و سایر افرادی که به مطالعه تورات مشغول هستند مجاز به پیوستن به ارتش نیستند.

در پیش‌نویس استخدام خریدی‌ها در ارتش به سه گروه، سه ابلاغ متفاوت ارسال خواهد شد. گروه اول شامل افراد متاهل در سنین 18 تا 21 سال می‌شود که که به صورت تمام وقت در یشیوا نیستند و حداقل دو بار غیبت یا سابقه فرار از موسسه‌ای که در آن تحصیل می‌کنند را دارند.

گروه دوم مربوط به افراد متاهلی است که دارای فرزند هستند و بین 21 الی 23 سال سن دارند. آنها درصورتی‌که به موسسه بیمه ملی گزارش داده باشند یعنی مشغول به کار هستند و تلفن غیر کوشر دارند پس بنابراین بر احتمال خروج آنها از جنبش خریدی می‌افزاید.

گروه سوم نیز شامل افرادیست گواهینامه رانندگی کامیون دارند.

توافق بین ارتش و خاخام لیبل به این معنی است که هیچ دانشجویی از یشیوا  واقعا استخدام نخواهد شد. همه سربازان استخدام شده متاهل هستند و هیچ یک از آنها به واحدهای رزمی معرفی نمی‌شوند. مردان متاهل و دارای فرزند به عنوان جنگجو در میدان جنگ نخواهند بود.

پیش‌بینی می‌شود که مقررات جدید منجر به فرار گسترده مردان جوان خریدی به یشیواها و تحصیل تمام وقت شود.

جروزالم پست در ادامه نوشت: روندی که ارتش رژیم صهیونیستی در حال حاضر انجام می‌دهد با حکم دادگاه عالی در تناقض است. اگر فقط کسانی را که کار می‌کنند، یا فقط کسانی که متاهل هستند را انتخاب کنید، هیچگاه برابری صورت نمی‌گیرد. چرا با رهبران جامعه سکولار یا مذهبی-صهیونیستی قبل از جذب آنها به ارتش مذاکره نمی‌کنید؟ رئیس ستاد ارتش، وزیر دفاع، رئیس ستاد ارتش و همه افراد مرتبط باید مورد سوال قرار گیرند. آنها در اینجا یک فرصت تاریخی و ضروری دارند و باید هم درست و هم عادلانه تصمیم بگیرند.

این روزنامه افزود: به‌ نظر می‌رسد که طرح استخدام خریدی‌ها در ارتش ساختگی است و چییز دیگری پشت پرده این ماجرا رقم می‌خورد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-810702

→ خواندن مطلب قبلی

گفت‌وگوی گالانت با منشی وزیر دفاع آمریکا

خواندن مطلب بعدی ←

حمله به افسران ارتش اسرائیل در بنی براک

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *